Innehåll


RSS 2.0

Ny medicinsk behandling

Har nu gått två dagar sedan jag var vid sjukhuset och fick mina sprutor med Xolair. Två sprutor en i var arm och om två veckor ska jag in och få två till sedan efter ytterligare några veckor ännu en omgång. Förhoppningsvis ska nu min kroniska urtikaria (nässelfeber) inom ett par veckor lugna ner sig.
 
De sista dagarna har jag känt en otrolig trötthet. Jag tror tröttheten beror på att spänningar släpper, har väl varit lite orolig inför starten av medicineringen och mycket tankar har rört sig i mitt huvud.
 
Tyvärr vill min rygg inte alls vara med, nacken värker (på grund av diskbråck) och så har jag tyvärr fått ett par "smällar" mitt i ryggen så det är ömt även där. Tror inte det här i nuläget påverkar tröttheten mer än vad värken gör i vanliga fall utan jag tror som sagt att det helt enkelt är en psykisk trötthet, sover dåligt och mycket tankar om livet i allmänhet kommer upp till ytan.
 
Xolair är i dagsläget ej helt godkänd att för vanliga läkare skrivas ut för urtikariapatienter så jag är väldigt glad över att få prova detta läkemedel som idag ges till personer med svårartad astma. Mer information om läkemedlet finns här: Läkemedelsverket Xolair
 
Känner mig ganska liten, tom och ensam just nu. Även om jag har barn, syskon och mina föräldrar som är helt underbara, de stöttar och förstår att jag inte alltid är på topp och orkar, så saknar jag känslan av att ha någon riktigt nära, någon som finns hela tiden, någon att hålla om när det känns extra tungt.
 
När man inte mår bra gläds man åt mindre saker än man gjort tidigare, det behöver inte vara så mycket för att man ska känna sig glad, det har åren lärt mig och jag försöker se positivt på saker och ting. Tror att jag snart får mer ork och även om min värk är bestående så ser jag med tillförsikt på framtiden och hoppas snart få känna riktig glädje igen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Spännande att höra hur det går med xolair för dig. Jag har ju själv urtikaria. Jag skulle vilja prova det ja me. Lycka till!!

2013-02-09 @ 14:38:08
Postat av: Anneli Bloggaren

Tack Eva. Lider med dig, önskar ingen annan denna sjukdom! Vågar inte säga något ännu, trots att det varit mycket mindre redan nu, men det går ju upp och ner så jag ropar inte hej ännu. Dock så är jag så otroligt trött. Jag ska försöka hålla bloggen uppdaterad om hur det går. Kramar till dig och kämpa på!

2013-02-09 @ 14:45:34
URL: http://mittilivets.blogg.se
Postat av: Eva

Har xolair verkat bra?? Jag har just nu jättejobbigt med min urtikaria.

2013-03-07 @ 12:34:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback