Innehåll


RSS 2.0

Avsked av en gammal vän och kärlek i hjärtat

Äntligen har urtikarian minskat så det är mer hanterbart var verkligen orolig att det inte skulle ge med sig men känns verkligen skönt nu att det inte täcker så stora delar av kroppen samt att svullnader i munnen också gott tillbaka. Klappar mig själv lite axeln och tycker att jag klarat av den här pärsen mycket bra. Nu kommer det kännas lättare när/om jag går in i ett så här kraftigt skov igen att veta att det troligtvis kommer backa igen.


Idag har det varit en jobbig dag då får fina hund Kelly fått soma in. Kelly var en blandras golden/labrador/schäfer och blev 12 ½ år. Det var dags för hennes gamla kropp att få somna ifrån stela leder och smärta innan det gått alltför långt. Tårar har runnit men det känns trots allt bra nu för jag vet att vi tog rätt beslut och stärktes i det då veterinären sa att hennes njurar och lever var på väg att ge sig så troligtvis hade hon inte haft lång tid kvar. Känns bra att besparat henne det lidande som det hade inneburit för henne i ett akut skede. 
 
Är tacksam för de år jag fått med vår fina hund <3
 
När man är i ett läge med två olika känslor blir man kluven, att känna kärlek och sorg samtidigt känns märkligt..
 
 
 
Kärlek och Sorg
 
Smärtan av saknaden
likt kärlek utan vett och sans.
Kärleken och sorgen i varsin skål,
håller vågen i balans
 
Den kärlek vi känt 
likt en kniv i bröstet skall den skära.
Med samma styrka som vi älskat
vi får sorgens slöja bära.
 
- anneli -
 
 
 
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback