Innehåll


RSS 2.0

Tillbaka till ruta 1

 
Har nu fått behandling med Xolair i fyra veckor mot min Urtikaria men tyvärr så kan jag inte säga att jag märkt någon lindring. Denna senaste vecka har Urtikarian varit riktigt intensiv nattetid.
 
Känner mig lite besviken då jag hade stora förhoppningar om denna medicin men är ändå glad att jag fick chansen att prova. Har levt med sjukdomen så länge så det är bara att försöka fortsätta kämpa på.
 
Tyvärr så är den enda förändring jag märkt av är att tröttheten är än värre, hur det nu är möjligt.. Min egen teori är att kroppen/immunförsvaret senaste veckorna haft än mer fullt upp med att försöka skapa antikroppar mot medicinen vilket tydligen inte riktigt gått vägen.
 
Vill nu bara försöka komma in i en fungerande vardag igen tycker de senaste veckorna varit jobbiga både fysiskt och psykiskt.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Hej! Undrar hur det gått för dej efter mars?? Jag kom precis hem från ett läkarbesök på Hudkliniken där jag fick beskedet att jag ska börja få behandling med Xolair! Gick in på Google o sökte på medicinen o vips kom jag in på din sida! Har läst litet av dina inlägg o mycket stämmer på mig också. Du verkar också ha glutenallergi precis som jag t ex o kronisk urtikaria har jag haft nu sedan i april d v s snart 6 månader. Jag har fått prova olika antihistaminer o senast Methotrexate som jag fick sådana biverkningar av att jag fått sluta! Mitt hopp står nu till nya medicinen o är jättenyfiken på hur du upplevt/upplever den! Jättetacksam om du ville svara? Med vänlig hälsning Kajsa.

2013-09-27 @ 11:35:58
Postat av: Marie

Köttallergi? Malin pratade om sådan idag fm. Fästingöverförd allergi med urticaria och Quinke som symtom.

2013-09-30 @ 12:25:08
Postat av: Marie

Inte Malin utan Malou på 4:an.

2013-09-30 @ 12:26:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback