Innehåll


RSS 2.0

Det vackra

Jag ska dyka ner i havet
och plocka upp stjärnorna
dom finns där så långt bort
men ändå så nära.
 
Det vackra som ingen ser,
i sitt eget djup det döljs.
 
Stjärnorna som fallit
trasiga hjärtan ingen vill ha.
Jag ska plocka dem
lyfta dem högt i skyn.
 
Det vackra som ingen ser,
i sitt eget djup det döljs.
 
Där nere i djupet
långt från estraden
finns glansen och kraften
som ögon blundar för.
 
Det vackra som ingen ser,
i sitt eget djup det döljs.
 
Jag ska dyka ner i havet
hitta den vackraste av dem alla
ta den till mitt hjärta
låta den få sin plats bland stjärnor. 
 
Det vackra som ingen såg,
fanns överallt runtomkring.
 
Likt sjöstjärnor på himlen.
 
- anneli -
 
 


Kommentarer
Postat av: Mayvor Tjärnberg

Underbart vacker och innerlig! Blev alldeles varm om hjärtat.

2013-12-23 @ 00:27:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback