Innehåll


RSS 2.0

Sång till den storm som ska komma - Peter Fröberg Idling

Senaste boken jag läst är "Sång till den storm som ska komma" - Peter Fröberg Idling. Mycket annorlunda skriven och utspelar sig sensommaren/hösten 1955 i Kambodja där Sar (senare Pol Pot) deltar för Oppositionspartiet i landets första Parlamentsval. Det är en poetisk roman där första delen skrivs i "Du-form", jag kan inte minnas att jag läst en roman skriven på det viset tidigare.

Boken ger en bra bakgrund till det politiska spelet i Kambodja. Skulle önskat att man fått hela historien berättad men förhoppningsvis kommer det en uppföljare. Måste läsa hans tidigare "Pol Pots leende" som ej är en roman utan en dokumentär - då kanske alla bitar faller på plats.

Då jag tycker om att varva olika typer av böcker och författarstilar passade denna mig utmärkt nu och romaner med äkta historisk bakgrund tilltalar mig alltid.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback