Innehåll


RSS 2.0

Gnäll, gnäll, gnäll

Borde verkligen gå och lägga mig.. blev sittande i soffan efter fredagsmys med liten Lovis. Hon ligger i min säng och sover sedan många timmar, själv sitter jag med huvudet fullt av förkylning, nyser, hostar och en näsa som inte vill sluta rinna..

Urtikarian som vanligt intensiv när infektion finns i kroppen, drog igång på benen ganska tidigt ikväll och nu har även läpparna börjat svullna. Högerarmen bråkar med mig, smärtan har ökat vid vissa rörelser och sedan dras jag med en "motor" i vänsterbenet sedan ett par månader tillbaka.. det vill inte ge sig. Likt en elektrisk apparat surrande i exakta intervaller så kör det vid hälsenan i vänsterfoten samt ibland - inte hela tiden uppe vid ljumsken. Det gör inte det minsta ont men är vansinnigt frustrerande, vet ej vad det är .. någon nerv som spökar??

Bar mig även dumt åt häromdagen. Det hade snöat lite grann på dagen för att sedan frysa till och bli kallt vilket gav isgata under snön. Hade ingen tanke på detta då jag skulle gå över till grannen och rundade soptunnan lite för hastigt, benen for undan och jag landade på sidan mot vänster axel. Kände direkt att nacken fick sig en smäll vilket ökade den redan befintliga smärtan ner i båda armarna - SÅ ONÖDIGT!

Ja, det var väl det jag ville ha sagt.. kräkas ur mig lite gnäll.

Ska nu smyga in och lägga mig bredvid den sötaste som finns och försöka få några timmars sömn.

Fredag med Lovis = fredagsmys, Lördag med Lovis = lördagsmys

Vilken tur att det är lördag i morgon!





Kommentarer
Postat av: Annika

Uja Annelie..Ska det inte vara lite nog för dig med nu? Jädrans skitliv vi har ibland du..Men kämpar som vi är rider man ut stormen o går vidare..Krya på dig vännen! Kram

2012-01-14 @ 18:23:09
Postat av: Eva-Lena

Hej! Hittade din blogg när jag googlade. Två av mina barn har tryck urticaria, (ev. är det Mastocytos på den yngsta dottern). De sitter i fötterna, framförallt under fötterna, på bägge två. Den yngsta dottern, är så svårt drabbad så att hon sitter delvis i rullstol. Vill gärna komma i kontakt med dig och höra dina erfarenheter om medicinering m.m. eftersom kunskapen är väldigt dålig hos de flesta läkare. Du har min mailadress om du vill kontakta mig.

2012-01-20 @ 09:27:18
Postat av: Anneli H

Eva-Lena - jag har mailat dig!

2012-01-23 @ 00:03:43
URL: http://mittilivets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback