Innehåll


RSS 2.0

Fiskgratäng

Vill slå ett slag för fiskgratäng som är så väldigt gott och går smidigt att göra. Har varit så trött på mat när jag inte mått bra och inte vet vad jag ska stoppa i mig för att inte trigga urtikarian. Nu är det på hyfsad nivå med spridda urtikarior på armar och ben så då gäller det att försöka pilla i sig lite grann :)

Fiskgratäng gjorde jag och Lovis idag och vi båda åt med god aptit. Här följer liten beskrivning på en ordinär men ack så god gratäng.


   

Vi kokade potatis och gjorde mos "á la duchesse" med grädde, smör, äggula, salt och peppar. Fisken (torsk hade vi), skuren i bitar, blandas med räkor, ärtor, dill, purjolök, rivet citronskal, salt, vitpeppar, svartpeppar och läggs i en ugnsfast form.

   

Spritsade moset på "fiskbädden" och in i ugnen, 200 grader i 35 minuter, fick lite mycket färg, borde täckt den tidigare men smaken var det inget fel på.

Får nog bli en liten smakbit till innan jag kryper till kojs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback