Innehåll


RSS 2.0

Surt!

Har en del problem med höger arm kan inte röra den ordentligt. Värk har jag alltid från nacken ut i armarna men skillnaden nu är att rörligheten blivit begränsad, det gör så ont att vrida höger arm eller dra den bakåt att det inte går.

Var nere vid vårdcentralen träffade min läkare och jag fick en bedövningsspruta i axeln för att se om smärtan försvann och rörligheten ökade. Tyvärr hjälpte den inte alls, konstigt kan man tycka när man får en rejäl spruta med bedövningsmedel av typen man får hos tandläkaren rakt in i axeln och det inte ens märks. Ej heller rörligheten ökade, smärtan var precis lika stor, möjligtvis kanske jag tyckte att själva axelleden kändes "mjukare".

Bedövningen skulle verka i tre timmar och jag kan säga att NU har jag ont och det bränner från nacken ner i armen. Har gjort en del övningar, vridningar m.m idag för att se om det fanns möjlighet att få upp rörligheten vilket känns av nu! Ska avvakta ytterligare några veckor sedan blir det förmodligen ny magnetröntgen för att se hur det står till med de diskbråck jag har samt övriga diskar. Troligtvis och tyvärr som läkaren sa så är risken stor att problemen kommer från diskarna - det var slutsatsen läkaren kunde dra efter dagens besök - vilket jag också befarade.

Nu är jag rejält trött, har värk och tänker unna mig ett par extra värktabletter i natt för att om möjligt kunna slappna av lite.




Kommentarer
Postat av: Eva-Lena

Som om inte du har nog ändå? Håller tummarna att det inte är diskbråck. Sänder en tanke och en kram!

2012-02-19 @ 20:50:57
Postat av: Anneli H

Tack för omtanken Eva-Lena. Tyvärr så har jag redan tre diskbråck samt förträngningar i rot/nervkanalerna i nacken så det är stor risk att även det här kommer därifrån. Hoppades på att det bara skulle vara inflammation eller överbelastning som kan tänkas vara övergående. Men hoppas ändå att det ska gå tillbaka något. Kram tillbaka :)

2012-02-19 @ 22:26:20
URL: http://mittilivetsblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback