Innehåll


RSS 2.0

Installation av diskmaskin

Blir trött, irriterad, frustrerad och allt annat man kan bli.. räknar till 10 typ 20 gånger..

Köpte en ny diskmaskin, den förra går på sista refrängen och ett bra erbjudande om nyinköpt ej installerad diskmaskin dök upp på blocket för en fjärdedel av priset. Kändes som dumt att inte slå till när det bara är en tidsfråga tills den jag har lägger av. Sagt och gjort! Fick hjälp av son och bror med hämtning och inbärning och jag bad även min bror komma över en sväng när han hade tid för ev installationshjälp, han lovade komma över i morgon. Men hetsig som jag är tänkte jag efter en stunds tv-tittande att "vad sjutton, det är ju bara dra fram den gamla, dra dit den nya och skruva fast inkommande anslutning för vatten, ansluta till avlopp och koppla till eluttag".

I min iver hade jag förträngt hur trångt det är i diskbänkskåpet samt mellan skåpet och diskmaskin. När jag installerade nuvarande diskmaskin fick jag såga upp både sidoplåten på diskmaskinen och göra större hål i skåpet för att få plats med anslutningarna. Självklart sitter inte anslutningarna på samma ställe på denna maskin, vilket gör att jag nu måste såga upp skåpet ytterligare... troligtvis längst ned vid sockeln och sedan upp i golvet på diskbänksskåpet..


Min fråga är - HAR UTVECKLARNA AV DISKMASKINER NÅGONSIN SJÄLVA INSTALLERAT EN DISKMASKIN?? Det känns omöjligt att de har gjort det!!

Jag var irriterad och frustrerad förra gången och nu är det än värre! Varför i hela fridens namn har man inte tillräckligt med utrymme för anslutningarna till höger/vänster/bak på maskinerna??

Bästa sättet att installera en diskmaskin är att ställa in diskmaskinen där den ska stå och sedan börja bygga köket - tänk sedan på att flytta innan det är dags att byta diskmaskin!!

Ja, jag vet att jag är tjurig nu.. men det är sååå tröttsamt med extra onödigt merarbetete,. känns inget vidare behöva be om hjälp med installation av diskmaskin heller.. när arbetet gäller att bygga om halva diskbänken..


Är trött på att vara sån här ...




... bättre att vara en sån här ...




Då får man till svar "Jag fixar det åt dig" istället för "Gör så här..."

.. och så kommer det en sån här..





Vet inte vart sommaren tagit vägen, så mycket jag tänkt få gjort som det inte blivit något med..

Dags att försöka sova, låtsas att klådan inte finns och drömma om en "händig man som kommer så fort han kan".

I morgon ska jag med ett leende på läpparna såga upp ett skåp och installera en diskmaskin - godnatt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback