Innehåll


RSS 2.0

Nystädat tonårsrum?



Ja, "hjälpars" vet inte om jag ska skratta eller gråta. Minstingen i familjen som nu är hela 18 år ja, faktiskt närmare 19, han som var den pedante av de tre, han som vägrade ha någonting i sitt rum - det skulle vara "cleant", även han vandrade in i tonårsdimman för något år sedan när det gäller att hålla ordning på sitt rum, sina kläder m.m.

Jag fattar inte! En person som sköter sin kropp, tränar dagligen, äter ordentligt, sköter skolan på toppnivå - hur i hela fridens namn kan denna person ha det så här runt omkring sig och uppenbarligen inte se det. Undrar hur han skulle reagera om jag hade det likadant i övriga delar av huset??

Varför går jag igång just idag? Jo, alla vattenmätare ska bytas i området och vår vattenmätare sitter i sonens rum, här var det från början garage men efter att vi byggt fristående garage gjorde vi om garagedelen till två extrarum och därför är vattenmätaren placerad i sonens rum. 

Han har fått strikta order att inför vattenmätarbytet städa sitt rum så det ser ordentligt ut - eller egentligen för att jag inte ska skämmas - för visst är det så? Ja, jag skäms över hur det ser ut när mina barn inte kan hålla ordning i sina rum trots att dom uppenbarligen inte själva skäms ett dugg och inte ens tycker att det är så farligt, ja att det till och med är ordning. Hur många gånger har jag inte hört "det här är väl inget då skulle du se NN:s rum", och, säger jag, vad bryr jag mig om det, jag bryr mig inte om hur andra har det men jag vill inte ha det så här i mitt hus! Får till svar - nä, men du är ju störd när det gäller städning!

NEJ, jag är INTE störd när det gäller städning - det är omöjligt med barn, barnbarn och hundar! Jag är just nu ljusår ifrån den ordning jag hade för några år sedan, men tillbaka till ämnet - sonens rum.

I eftermiddag ska vattenmätarbytet ske och sonen städade igår, nöjd med sig själv skriver han på nätet att han sitter i sitt nystädade rum och jag hörde faktiskt dammsugaren sent igår kväll.

På förmiddagen idag går jag ner till rummet för att se hur det ser ut samt dammsuga av hallen utanför - för det tar jag för givet att han inte gjort - den "tillhör" ju mig ... När jag öppnade dörren var jag tvungen att stänga den igen och fundera på om jag gått in i rätt rum eller om jag inte ser riktigt klart, öppnar igen, jodå helt klart sonens rum, det så kallade nystädade rummet. Jag har faktiskt ingen aning om var han städade, helt ärligt, och under sängen är det dammtussar stora som en katt (jag tog faktiskt bort dem).

Bildbevis!

   

Så jag tänkte bara att om ni undrar hur ett städat 18-årings rum ser ut - håll till godo!


Ja, jag skäms för bilderna och jag kommer ursäkta mig för "vattenmätarbytarmannen" (troligtvis en man) över det ostädade tonårsrummet - men har bestämt mig för att jag tänker inte röja upp, torka, putsa, lägga in i garderober och byrå. Jag har ju ändå övriga knappa 190 kvm att ta hand om så jag släpper dessa cirka 12 kvm och det gör jag med gott samvete.

Är dock fortfarande helt förundrad över att han tycker det är städat??


P.S Jag inte bara skäms, jag trivs helt enkelt inte när det ser ut så här mår mycket bättre när det är ordning och reda.

Kommentarer
Postat av: Tessa

Det DÄR känner jag igen... just NU tycker min tonårsdotter att det är rätt ok att städa i lägenheten (efter att jag sanerat den då hon varit ensam en vecka)men jag måste ändå dit INNAN det kommer folk i morgon och kolla badrum och lite andra ytor.

2011-09-15 @ 23:13:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback