Innehåll


RSS 2.0

Rena tallrikar!

Fick ringa min pappa och även min bror hjälpte till att installera diskmaskinen vilket ändå tog tre timmar - typ. Det fanns inte mycket plats till godo men nu står den där i alla fall, en ny rostfri Miele - snygg! Passar perfekt i mitt svart/rostfria ek kök. Men det bästa av allt är att den knappt hörs när den är igång - och avstängd är den knäpptyst ;)

Energisnål är den och självklart använder jag miljövänligt diskmedel och till spolglans - vinäger. Till spolglans kan man även använda ättiksprit (max 5%-ig) eller citronsyra. Citronsyra används också till att rengöra diskmaskinen - en påse (kommer inte ihåg vad det är i dom små påsarna 10 el 20g) i diskmedelsfacket och sedan kör det varmaste programmet = skinande ren och avkalkad diskmaskin.

Det var allt för idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback