Innehåll


RSS 2.0

Snabbfixad, vardagslyxig lunch

Bjöd på lunch häromdagen när jag hade besök, tycker det är svårt ibland att veta vad man ska hitta på som är lätt att förbereda och som passar de flesta. Jag gjorde en mindre variant av planka med skinka, kalkonkött och rostbiff. Frukt och grönsaker, mango, papaya, melon, ananas, physalis, carambola, tomat och gurka. Ananasen lyckades jag skära i bitar och ändå ha den stående hel, trodde det skulle vara svårt men det var lätt som en plätt. Serverade en färdigköpt rotfruktsgratäng till och det hela kändes lite vardagslyxigt. Till kaffet hade jag förberett en vaniljpannacotta med hallon och grädde, en bra dessert eftersom den kan göras dagen innan den ska serveras.



Snabbfixad lunch!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback