Innehåll


RSS 2.0

Intervju ang. boomerangbarn

Idag har en professionell journalist för tidningen Tara varit hos mig för intervju angående hur det är när vuxna barn flyttar hem igen. Journalisten Åsa Lekberg hittade mig via min blogg och det inlägg jag skrivit om just som jag kallar dem boomerangbarn. Åsa intervjuade mig och min dotter Angelica för att få både förälder och barns synvinkel och perspektiv, resultatet av intervjun kommer bli en artikel i tidningen Tara.

När jag fick förfrågan från Åsa angående en intervju funderade jag på huruvida jag skulle tacka ja eller nej, pratade med mina barn om de i så fall skulle vara intresserade att vara med. Har ju två boomerangbarn och båda var villiga att ställa upp.  Jag hörde av mig till Åsa och tackade ja, Åsa önskade ett mor/dotter perspektiv därför blev det jag och Angelica som deltog i intervjun.

Det har varit en mycket trevlig eftermiddag och det känns bra att kunna dela med sig av den erfarenhet vi har i ämnet och förhoppningsvis kanske kunna ge lite råd till andra föräldrar och barn som hamnar i samma situation. Ett stort tack till Åsa som verkligen var förberedd med frågor och gjorde så att både jag  och Angelica kände att det var väl värt att ställa upp.

Mina två boomerangbarn har båda nu egna permanenta boenden men man vet aldrig vad livet kan ta för vändningar och dörren kommer alltid stå öppen för mina barn närhelst de behöver.

Ska bli spännande att se och läsa artikeln när den är klar och publicerad. Får väl ge de som läser min blogg en "hint" när det är dags för publicering.




En gång mamma - alltid mamma!


Kommentarer
Postat av: Magda

Kul! Ser fram mot att läsa artikeln!

2011-10-12 @ 10:07:58
URL: http://magdasblogg.blogg.se/
Postat av: Tessa

Jag hörde ju att ni skulle vara med där, vad roligt :-D

2011-10-14 @ 08:00:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback