Innehåll


RSS 2.0

Äpplekaka med vanilj & pärlsocker

Det blev en äpplekaka idag, en av alla otaliga varianter man göra.

4 ÄGG
4 dl SOCKER

Vispas tjockt

Blanda i 4 dl MJÖL (glutenfritt i mitt fall), 3 tsk BAKPULVER och 3 tsk VANILJSOCKER.

Häll i en smörad långpanna och lägg på skivade ÄPPLEBITAR - ju mer äpple desto godare - tycker jag :)


Hyvla kylskåpskallt SMÖR och täck äpplena, strö sedan över PÄRLSOCKER. 



In i 200 grader varm ugn i cirka 30 minuter... lägg gärna en plåt över när kakan fått färg så riskerar den inte bli bränd.



Hmm, borde följt mitt eget recept.. blev lite bränd på ytan - shit!



Men MUMS så god i alla fall - jag älskar äpplekaka.


Kommentarer
Postat av: lars

Flitig som vanligt. Du borde öppna ett konditori;)

2011-10-10 @ 23:49:24
URL: http://www.pappahumor.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback