Innehåll


RSS 2.0

Förmiddagsfunderingar

Tänt i kaminen och tassar runt med en kopp kaffe. Känns ganska ok trots några tuffa nätter med klåda och värk. Höstdimman håller på att skingras i trädgården, det är helt stilla. Det sprakar från veden, det känns skönt vara inne och titta ut på det vackra men lite råa, småkalla.



Mitt söta barnbarn Lovis, hennes gunga hänger kvar i trädet. Funderar på om den ska få hänga kvar, ja jag låter den nog hänga - ser för mig själv den lilla solstrålen i full vintermundering i gungan. Det är väl klart att man kan gunga även på vintern. Konstigt egentligen när jag tänker på det ... varför tar man ner gungorna på hösten? De slits väl inte mer på vintern än på sommaren, upphängningarna tänker jag på.. eller. Barn som leker i snön (i det fall det är någon snö) tycker säkert det är lika roligt att gunga då som på sommaren och kommer ingen snö så är det väl ännu mer anledning att låta gungorna hänga kvar. Klart och beslutat - min gunga får hänga kvar! Lovar att jag ska kolla så att alla rep m.m är ok!

Fastnar vid orkidéerna på fönsterbänkarna, de är så vackra. Jag tycker ju om alla blommor, i alla färger och former men alltid haft viss förkärlek för liljor och orkidéer. Titta här - så HÄR vackra är dom!

 

Finns väl ingen som inte kan hålla med om att blommor är helt underbart vackra med sina olika färger, former, nyanser där de gör allt för att få någon insekts uppmärksamhet. Visst inbjuder de till att "krypa in" .. tänk en orkidé i "megaformat", kan se mig själv sitta där som på en stol, en tron med benen på den utskjutande "läppen", omringad av de vackra kronbladen.. blir lite avundsjuk på Tummelisa..

Nu ska jag fylla på kaffemuggen och ta en god smörgås. Tassar fortfarande runt - det ligger "grabbar" och sover lite här och där i soffor och sängar, Knatten (ja, han heter nästan så alla kallar honom det trots att han nu är 18 och 187 lång) hade med sig ett gäng kompisar hem så det snarkas lite överallt :) Har alltid varit mycket kompisar här hemma och det känns bra, ett tecken på att de trivs när de gärna är här.

Ja, det var lite funderingar så här på förmiddagen. Återkommer under dagen med ett nytt inlägg, impulsivt, hysteriskt, kreativt.. ja det är ett nytt litet projekt, få se vad det kan bli av det :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback