Innehåll


RSS 2.0

Stickcafé :)

Hade litet stickcafé här hemma igår kväll. Magdalena och Maggan ville lära sig sticka sockor så jag fick rycka in som syfröken.


Det var ivriga elever men timmarna går fort när man har roligt, så tyvärr hann vi inte göra klart någon socka men Magdalena som hade stickat skaftet i förväg lyckades nästan göra klart hela hälen. Nöjd, glad och stolt var hon över sitt hantverk - och det ska hon vara! Maggan kämpade tappert med skaftet till sin socka så hon får göra hälen nästa gång vi har tillfälle att träffas om hon inte lyckas knåpa ihop den själv. Det blir säkert en riktigt fin häl på den sockan också.

Så här nöjd var Magdalena över resultatet av kvällen:


Vi fikade med pepparkakor och saffransbröd och för första gången tar jag fel bulle hemma hos mig själv. Hade tagit fram glutenfritt till mig (eftersom jag är glutenintolerant) men var väl så uppe i det vi höll på med att jag helt enkelt inte tänkte mig för utan tog från fel fat - KLANTIGT!

Fortsättningen av kvällen gick bra men under natten ökade smärtan i magen undan för undan. Det brukar ta en till två veckor för tarmen att återhämta sig så det är bara att "gilla läget".

Vi hade i alla fall en riktigt trevlig kväll och "eleverna" verkade nöjda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback