Innehåll


RSS 2.0

Väska, gardiner och strömlös häll

Ja, det blev en virkad väska av lite restgarner. En liten väska lagom för plånbok, solglasögon och lite annat. Är väl inte hundra nöjd men har i och för sig aldrig tidigare virkat någon väska så jag kanske inte får ha för stora krav. Så här blev den i alla fall.





Är på ganska dåligt humör. Hämtade spishällen som fick lösas ut med 3700 kr, installerar den när jag kommer hem och konstaterar att den är helt död. Letade  efter testredskapet för att se så det fanns ström fram till strömuttaget men hittade det inte och funderar på vart jag lagt det och varför jag inte lagt det där det ska vara. Enligt  hushållsfirman var det ett kretskort som var trasigt så vet jag ju att det varit fel på spishällen och att det är åtgärdat att det också skulle vara problem med elen i bänken där hällen ska sitta låter ju märkligt. Får fortsätta felsöka i morgon kan ju inte gärna ringa till hushållsfirman och hävda att hällen inte fungerar om jag inte har ström till den ...

Blev både arg, irriterad och ledsen vill inte hålla på med sådant här, spelar ingen roll att jag kan, det tar sådan energi och jag vill att det bara ska fungera! Var tvungen att gå därifrån i ren frustration. Fyndade jättehärliga gardiner till vardagsrummet så för att lugna ner mig lite började jag sätta upp dem - det är åtminstone roligt.





Litet smakprov på gardinerna, naturfärgad botten med blommor och blad i våriga gröna nyanser, blev snyggt till mina trådgardiner tycker jag själv.


Kommentarer
Postat av: Tessa

Neeejjeee sånt där SKA bara fungera som sagt... men väskan blev söt tycker jag, en somrig sak :) och gardinerna är jättefina :)

2011-05-27 @ 19:08:06
URL: http://tesza.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback