Innehåll


RSS 2.0

Bäst före.. när var det?

Magen måste bli bättre, det här är inte bra, har ingen kraft eller ork. Allt jag äter kommer ut där det ska men i flytande form, urtikarian är mer än intensiv. Snälla lillasyster har varit här med vätskeersättning, druvsocker och isglass, förutom det har jag i dag fått i mig två små rostade smörgåsar, ett halv äpple och ett ägg, det är mer än jag ätit totalt sedan i söndags. Kanske inte så konstigt jag är trött med ett näringsupptag som verkar ligga på noll.

Urtikarian kommer inte lugna sig förrän tarmarna börjar fungera igen, positivt är att jag idag åtminstone känt mig hungrig. Febern har dock inte gett sig men jag tror att urtikarian är orsaken, lite moment 22.

Min snälla granne och svägerska stekte ett ägg åt mig, även om jag orkat det själv så har spishällen gått sönder och ska in till hushållsfirman - tanken var att jag skulle fixat det i måndags.

Var nära ta telefonen ringa sjukhuset i natt, men stillade mig, andades lugnt och intalade mig att det värsta för natten snart skulle vara över. Finns inget läkarna kan göra ändå möjligen adrenalinsprutor men det är när det sätter sig i andningsvägarna, mun eller hals, jag har en spruta här hemma att ta om jag skulle behöva. Funderade i natt på om jag skulle ta sprutan när det kändes näst intill övermäktigt men återigen lugnade jag mig med att det bara var på kroppen och inte i svalget.

Osäkerheten infinner sig när jag är ensam, har varit med om att få åka akut flera gånger med kraftigt blodrycksfall och anafylaktisk chock där jag tappat medvetandet.  Trots att det är ett antal år sedan nu går det inte komma ifrån att oron infinner sig när urtikarian breder ut sig så kraftigt över kroppen och jag inte vet när den nått sin kulmen.

Det kommer vara jobbigt en tid framöver nu och även när urtikarian lugnat sig något och magen fungerar hyfsat igen så kommer kroppen vara mycket trött och behöva återhämtning.

Det är ingen idé att ta upp vare sig garanti eller reklamation, bäst före datum har redan gått ut.






När det känns som sämst kan det bara bli bättre, det trodde jag igår och det tror jag idag också. 

Glöm inte att ge den du har vid din sida en kram!


Kommentarer
Postat av: Tessa

Jag kan mycke väl förstå din oro för att det ska bli värre och att du får en sådan chock. Stor Stor kram.

2011-05-18 @ 23:37:38
URL: http://tesza.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback