Innehåll


RSS 2.0

Scarf/sjal/halsduk?

Har en sjuk liten Lovis här dock så har hon varit lite bättre idag, hon har haft feber, snuva och riktigt variga ögon. Nätterna har varit väldigt jobbiga men förhoppningsvis får hon sova ordentligt i natt. Tyvärr så verkar jag vara extra mottaglig mot allt just nu så jag sitter också med feber, ont i halsen och en dundrande huvudvärk. Hoppas på att det värsta varit idag och att det snabbt drar sig tillbaka.

Har blivit lite mer gjort på stickfronten en scarf/sjal till mig och en till Lovis. Fått önskemål om att göra en till min svägerska Jennifer och även sonen Neo ville ha en så det blir till att skaffa mera garn, det går fort och lätt att sticka dessa så det är riktigt roligt!

Fick en fin halsduk av mina grannar som varit i Turkiet, grå "burberry-mönster" i finaste ull från bröstet på turkiska får, underbart mjuk, den kommer bli skön till vintern. Jag är en riktig scarf/halsduksmänniska och har ofta något runt halsen, tycker det är snyggt och ser "klätt" ut.

Men vad kallar man dom jag stickar egentligen är det scarf, sjal eller halsduk? Halsduk låter så vintrigt och sjal är ju mer sån man hänger över axlarna och en scarf kanske är mindre - eller?

Så här blev resultatet.




Denna är till mig själv, det är samma garn och mönster som jag gjorde en i förra året, fast annan färg. Se här.





Hade några nystan av detta mjuka trådiga garnet hemma så det blev en blå scarf även till liten Lovis.


Håller även på med en vit sommarscarf till mig men får skaffa mer garn till den då jag vill ha den riktigt lång. Med andra ord så kommer det dyka upp bilder på fler halsdukar, scarfar, sjalar eller vad det nu är :)


Kommentarer
Postat av: Tessa

Ja det ser snyggt ut med en scarf :) du har stickat jättefina scarfar, jag är sugen på att virka en sjal men det kommer nog inte att bli för jag är ingen virkerska men fina är de... det finns ju att köpa också men det är roligare med hemvirkat tycker jag..

2011-06-01 @ 20:25:06
URL: http://tesza.bloggspace.se
Postat av: Smsa Låna

Jag hittade din sida av en ren slump och jag har läst några av dina blogginlägg - det märks att du gillar att skriva :)

2011-07-20 @ 05:52:25
URL: http://smsalåna.nu
Postat av: InkaVikinga

Jag har hittat en passande video om hur man använder scarfar. Titta i min blogg.

2011-09-13 @ 09:56:20
URL: http://inkavikinga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback