Innehåll


RSS 2.0

Nagel & kroppsmålning

I dag har jag varit hos bästa systerdottern (har bara en) som är utbildad kosmetolog, nagelterapeut, massör snart hårfrisör.. ja, jag vet inte allt men duktig är hon i alla fall. En egen liten "salong" har hon hemma hos mamma och pappa där hon tar emot sina kunder.

Min pappa har stor Mercedesträff på lördag så jag tyckte det skulle vara roligt att få känna mig lite fin dagen till ära. Eftersom jag är väldigt förtjust i blått speciellt jeansblå färg så blev det mitt val ihop med silver och några stenar på ringfingrarna - jag är supernöjd över resultatet - klicka för förstoring.







Jag hade också lovat Lovisen att hon skulle få fina naglar så efter kvällsbadet var det dags för "babymanikyr".




Jättespännande!




Lovis satt andäktig när vi torkade varje finger med hårtorken.




Oj, oj, oj vad hon vände och vred på sina små händer.




"Kiin" (fin) upprepade hon gång på gång - ja lite kladd blev det var inte så lätt sitta still hela tiden.





Så höll hon fram sin hand för att visa vad fin hon blev.

Sedan var det dags för Lovis att gå och lägga sig ... tyckte mormor, men det tyckte inte Lovis så hon fick lov vara uppe en stund till. När mormor håller på att fixa med bilderna vi tagit är Lovis oroväckande tyst på andra sidan bordet, mormor smyger dit och vad hittar hon där?




Jo, en Lovis som hittat en penna och spinner vidare på konceptet att "måla sig" - kiin säger hon tyst för sig själv.




Hon tittar upp och blicken säger att hon är väl medveten om att pennor inte är något en liten Lovis ska hålla på med ensam. Det här är "jag vet att jag gör bus, nu sticker jag - blicken"




Och det var precis vad hon gjorde, snabbt som en vessla kröp hon in under bordet :)


Hon har fortfarande inte somnat utan sitter bredvid mig nu, tittar på bilderna drar upp nattlinnet, tittar på benet och säger - "Kiiiin" sedan vänder hon sin lilla mun mot mig och jag får största pussen.

Underbara söta lilla Lovis säger jag :)


Kommentarer
Postat av: Tessa

Ha ha ha vilken lite bus Lovis hur söt är hon inte, man bara smälter ju och hon är ju Kiiin :-D

2011-05-11 @ 21:45:49
URL: http://tesza.bloggspace.se
Postat av: Angelica

ja hon är ju så rolig när hon börjat gömma sig vid dessa otillåtna tilfällen..:).. kreativ ådra såklart! Kiiin lilla lilla goding..saknar!!

2011-05-13 @ 08:13:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback