Innehåll


RSS 2.0

Träff i ladan

I dag har det varit Mercedesträff i pappas "MB-lada", en intensiv dag från tidig morgon. 80 personer var anmälda och 44 bilar, 9 av bilarna kom från Norge - extra roligt tyckte vi. Morgonen började med att jag och mamma gjorde i ordning 100 frallor medan mina två systrar fixade kaffe och pappa förberedde för "bilrallyt" som bestod av en drygt 7 mil lång slinga plus ett antal stopp utmed vägen där man fick göra antingen praktiskt prov eller svara på en fråga samt även ett stopp för att äta lunch.

Måste erkänna att jag innan var lite pirrig inför "bilrallyt", var rädd att det  skulle bli kaos utmed vägen men jag hade inget för min oro allt gick precis enligt plan och dagen blev väldigt lyckad.

(klicka på bilderna för förstoring)



Det fylldes på med bilar.




Parkeringen var fylld av vackra Mercedes.




Både nyare och ...



... äldre



snyggt uppställda.




Alla tänkbara modeller av Mercedes. Den vinröda längst till höger står nu i mitt garage, har lånat den av mamma och pappa som "sommarbil" - känns inte helt fel :)




Ett barn var med på träffen en liten kille från Norge som hette Albert. Han körde med glädje runt i den elektriska sportmercan och efter avslutad körning fick han ett signerat körkort - gissa om han var stolt!




Här sitter min pappa och mamma i solen, tur hade vi med vädret.




 Första bilen har kommit tillbaka från "bilrallyt" och de sitter här i solen med pappa och mig, vi inväntar resterande deltagare.




Här till höger är lillasyster Annicka som stått vid en kontroll utmed vägen och som kommit tillbaka för att hjälpa till med kaffet.




Samma sak med lillasyster Agneta som också varit funktionär.




Sista "kontrollen" var vid ladan och ledde till många skratt bland deltagarna.




Dags för prisutdelning och som enda barn fick Albert välja två fina priser. Priserna stog lillebror Mattias för och var såklart hans egentillverkade fina glaskonst. Resultatet var inte det viktiga utan vi drog 5 "vinnare" av de vuxna som fick välja var sin glasskkål även de från jema studioglas (Mattias glasstudio).

Det har varit en riktigt bra dag med många glada och positiva människor som alla verkade vara riktigt nöjda.

Nu ska jag sjunka djupt ner i soffan och invänta kvällens melodifestival - den missar jag aldrig :)


Kommentarer
Postat av: Tessa

Men åh vilken dag och vilka grejer ni hittar på :) du jag kan tänka mig att det inte gör ont att köra omkring i den där snygga mercan i sommar :-D

2011-05-16 @ 17:59:38
URL: http://tesza.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback