Innehåll


RSS 2.0

Lugnt

Vill bara hejda alla som är rädda för att jag ska hoppa från soffbordet, eller nåt (är så höjdrädd så jag vågar nog inte hoppa från något högre) att det är hyfsat lugnt. Magen är öm och lever runt, klådan hanterar jag, febern är borta och att jag är trött är inte så konstigt men jag är uppe på benen, till och med kört sonen till macken för att tanka bensindunken till gräsklipparen, alltså har jag även varit ute - det finns hopp!

Drack första koppen kaffe för veckan igår och tänker nu gå ut i solen och sätta mig med dagens kopp, får verkligen inte bli en ovana med kaffeuppehåll på det här sättet, det kan inte vara bra.


Det kändes bättre redan på morgonen trots att natten varit jobbig så märks det att orken och humöret är på rätt väg. Än bättre kändes det när jag vattnade mina orkidéer och upptäcker vad som förhoppningsvis är en ny stängel i min "Lovis-orkidé". Ja, det kan vara lite svårt att se precis när stänglarna bryter fram det kan vara en ny rot men jag tror minsann att detta är en stängel. Kallar denna för Lovis-orkidé eftersom jag fick den när Lovis precis hade fötts och den har blommat sedan dess. Nu har den fyra blommor kvar på sista stängeln men en ny gren har precis växt ut från den så jag tror att de knopparna kommer slå ut innan de andra blommat över och är det nu en ny stängel på gång så kommer den ge blommor i ytterligare 5-6 månader - minst och i sin tur vänta in nästa stängel - vilken planta! Fram tills nu har den alltså blommat i 1 år och 5 månader hos mig.

Humöret höjdes också när jag såg i veckans posthög att jag fått "Kreativ stickning" och nu kliar det faktiskt lite i fingrarna fast på ett bra sätt *skratt*, får nog titta igenom vad jag har hemma i garnväg. Fina mönster till en liten tjej var det också, riktigt bra nummer. Stickade och sydde för fullt förra året men har inte blivit något i år... än.

Lägger in lite bilder på en del av det som stickades och syddes i fjol, inte svårt se vart fokus låg :)



    

    
       

Så, nu ska jag klia vidare :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

SÅ skönt att du känner dig bättre och att kaffet smakar tom det är friskhetstecken :) Ja du den som kunde sy och sticka så som du kan, du är så duktig och driftig!!

2011-05-21 @ 00:27:23
URL: http://tesza.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback