Innehåll


RSS 2.0

Halsdukar och en väska

Som jag skrev i förra inlägget blev jag riktigt stick/virk-sugen när stickmagasinet damp ner i brevlådan. Rotade i garnskåpet för att se vad jag hade hemma och fick ihop lite blandade restgarner som håller på att ta formen av en väska.




Det här är alltså grunden till väskan.

När jag satt på balkongen och virkade på väskan häromdagen dök dottern i huset rakt över gatan upp med en kompis. Flickan som heter Isabella går i första klass eller nollan kanske det heter idag och hon pratar oavbrutet från det att hon kommer tills hon går och hon frågar om allt och då menar jag verkligen ALLT :) Kompisen som heter Saga är inte dålig hon heller och efter att ha svarat på cirka 1000 frågor om stickning tyckte hon att jag skulle sticka en halsduk till henne. Jag log lite och sa att jag inte visste om jag skulle kunna göra det men hon hävdade bestämt att det var inte bråttom, det räckte att den var färdig när sommaren var slut och hon tyckte om rosa och lila.

Härliga ungar! Kunde inte låta bli att kastade med två lite glittriga nystan när jag var i garnbutiken, ett i lilarosa nyanser och ett i rödguld, så i morgon blir det till att leverera varsin "glammig" boa till två unga damer.




Ja, så här blev "halsukarna" borde haft mer garn, de blev egentligen lite korta med bara ett nystan men jag hoppas de blir nöjda ändå. Den glittriga tråden i garnet syns inte på kortet men det glittrar faktiskt lite om dem.



Väskan blir förhoppningsvis klar i morgon så vi väntar med bild på den.

Regn och blåst blandat med sol och moln, verkligen riktigt inneväder har inte haft den minsta lust att göra något i trädgården trots att det skulle behöva göras en hel del därute - om inte annat så har veden rasat, så arbete finns. Mår mycket bättre och även urtikarian har gått tillbaka till normal-nivå vilket gick förvånande snabbt med tanke på hur jag mådde förra veckan, fortfarande trött men det är jag ju i vanliga fall också.

Nu är det dags att sova.. eller göra ett försök i alla fall :)




Kommentarer
Postat av: Tessa

Men du är ju världens bästa granne och medmänniska som gör de där extra sakerna till människor så att man blir glad :) Jag använder flitigt dina produkter och jag kan säga att Erikas hud i ansiktet har KLART förbättrats efter att hon rengör med havretvål och smörjer in med oljan + att vi brukar göra lermask lite då och då för den lyxiga känslans skull... och dina fottvålar är HELT outstanding :)

2011-05-26 @ 17:10:55
URL: http://tesza.bloggspace.se
Postat av: Anneli H

Tack Tessa du är så snäll!!

2011-05-26 @ 22:07:58
URL: http://mittilivets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback