Innehåll


RSS 2.0

Dags för kroppslig service och lite nostalgi

Somnade i natt vid halv tvåtiden och sov som i ett rus, vaknade till några gånger, somnade om. Samma sak på morgonen vaknade vid åtta somnade om och vaknade igen vid tio ungefär och konstaterar att kroppen är fylld av urtikaria men trots det har jag sovit som en däckad. En ömhetskänsla i hela kroppen idag och känner mig på något konstigt sätt utmattad trots att jag sovit väldigt mycket mer i natt än vad jag normalt brukar.

Har "huvudet med mig" idag i alla fall så känslan av att vara helt väck är borta :) Pratat med vårdcentralen så nästa vecka blir det lite provtagning samt en telefontid med farbror doktorn och det känns bra - lite rundsmörjning och service är aldrig fel.

Nä, nu verkar den här bloggen bli rena rama sjuk & gnälldagboken.. jag lovar att bättra mig på den fronten!

Fick "Floden blev mitt liv" på dvd - wow vilken nostalgitripp! Filmatisering när man jämför åttiotalet och idag är ljusår ifrån varandra då var det inga "snabba klipp" som gällde utan man tar god tid på sig för varje scen och ingen kamera som far runt av typen dogma här inte tack och lov!

Skrattar för mig själv när det gäller ljudeffekterna som ett exempel när det är spänning i luften hörs ett starkt ilande ljud, det har gått väldigt mycket framåt och till det bättre på den fronten i alla fall. Men musiken är helt underbar har den på CD så jag kan njuta av den hur mycket jag vill.

Tycker om filmen/serien fortfarande men är väl inte lika "hänförd" som jag var i början på åttiotalet när den gick på TV dock så är det nostalgi på hög nivå! Ser fram emot att också titta på "Borta med vinden" - det var också ett tag sedan.

Här några klipp med Jon English - Six ribbons (vinjetten), vilken klassiker! Visst blir ni lite sugna att kolla på den ni också :))




 


Kommentarer
Postat av: Tessa

Åhhh, jag måste ta en helg påminn mig gärna för annars glömmer jag bort det och hyra eller ladda hem någon av nostalgiboxarna och bara sitta och njuta och känna igen mig och tänka så där som du gjorde på alla saker som man tyckte DÅ men som är annorlunda nu på gott och ont. Visst blir jag sugen och även att se på De fattiga och rika.

2011-03-31 @ 19:17:16
URL: http://tesza.bloggspace.se
Postat av: Chip

Hmmm, plöjde oss igenom den serien för något år sedan och kan konstatera att vissa saker inte riktigt står emot tidens tand... Samma sak med Törnfåglarna - numera lipar man ju mer över den väldigt tvivelaktiga lovestoryn mellan den katolske ped...öh, prästen och ungen som vid tio års ålder bestämmer sig för vem mannen med stort M är... yuck.

2011-04-02 @ 23:47:53
URL: http://chippis1972.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback