Innehåll


RSS 2.0

Balansgång i dimman

Tyvärr blev inte natten som gick något vidare, tog mina tabletter för smärtlindring men det hjälpte ingenting. Har kört med TNS apparaten och massagestolen men smärtan går än längre ner i armarna idag och strålar ut i händerna på båda sidor.

Lade mig igår vid halv tio, men gick upp vid tolv och ställde mig i duschen en stund, det brukar hjälpa för att lättare kunna slappna av. Efter duschen tog jag ullpläden och lade mig i soffan framför brasan det kändes rofyllt att ligga där en stund men lyckades tyvärr inte kunna somna ordentligt, vid sextiden på morgonen snubblade jag in i sovrummet och lyckades sova ordentligt i någon timma och kunde sedan ligga och slappna av ganska bra ytterligare en stund. Men det är ju min vanliga stund på morgonen när jag halvslumrande slappnar av och halvsover i omgångar av urtikariahäxans dyningar.

Det är svårt det där med att hitta någon bra sovställning när det trycker på nerver. Nytt försök i natt blir att ta ytterligare en omgång med smärtmedicinen om värken inte blivit bättre framåt morgonen.

Trots smärtan idag har det ändå varit en ganska skön eftermiddag, tvättat en maskin tvätt tagit hand om en annan och damsugit en vända. Ska fortsätta plocka här hemma i morgon och har en förhoppning om att få lite ordning på balkongen. 

Nu är det kväll, strax en omgång tabletter en bok och sedan skulle jag önska en "off-knapp" eller en väldigt bra natt som fortsätter vidare till en dag som blir till ett harmoniskt liv med glädje och mycket kärlek.


Jag balanserar vidare i dimman... och någonstans där ute finns lyckan...




Kommentarer
Postat av: Tessa

Jag har hört om en liten dosa man kan operera in i kroppen i fall man har värk. Jag har en vän på facebook som faktiskt har gjort det, jag kollade lite och hittade denna länk:

http://www.sahlgrenska.se/sv/SU/Aktuellt/Nyheter/suNytt/Forst-i-varlden-med-ny-teknik-for-smartlindring/



Min vän har kronisk smärta och denna ska vara bra för nervsmärta. Har du aldrig blivit erbjuden det eller är det kanske något som din kropp inte skulle tåla med tanke på att du är så känslig för olika saker i kroppen.

En dag Anneli kommer du ut ur dimman och då kommer du att vara omgiven av både kärlek och glädje i överflöd :) fast du är ju redan det med tanke på dina fina barn och lilla Lovis, att få se henne växa upp och veta att det är DITT barnbarn måste ju vara en som en att bära omkring på en stor burk kärlek och glädje :-D

2011-03-31 @ 02:13:08
URL: http://tesza.bloggspace.se
Postat av: Anneli H

Jag vet precis vad du menar för dosa Tessa, vet flera som har sådana. Men som du påpekar min kropp reagerar på allt möjligt och framför allt på minsta lilla tryck. Vet de som har flera dosor inopererade men trots det har smärta - tyvärr. Min morbror ska precis nu få en inopererad. I mitt fall när det gäller operation är att försöka rensa rotkanalerna då dessa har förträngningar på grund av diskbråcken i nacken. Har tyvärr också degenerativa förändringar i och de kan man inte göra något åt.



Självklart tar jag mig ur dimman och det är inte synd om mig! Men jag måste bara få gnälla lite ibland när det är som mest jobbigt - det kommer dagar när allt känns mycket bättre trots värk :D



Åh, jag uppskattar mina barn så mycket och framför allt lilla Lovis så mycket så det går inte med ord beskriva. Ser så mycket fram emot allt jag vill göra tillsammans med henne de närmsta åren - ska bli underbart att få följa det lilla knytet när hon växer upp - önskar alla fick uppleva sådan glädje!



Jag ger inte upp och jag är inte deppig men det går lite upp och ner ibland och mitt sätt att få utlopp för ordbajseri är min blogg :)



Har fått tid för extra provtagningar i alla fall med tanke på att jag varit så oerhört trött det senaste.

Tack snälla Tessa för din omtanke!!

2011-03-31 @ 15:55:54
URL: http://mittilivets.blogg.se/
Postat av: Annika

Här är en som till och med har 2 smärtstimulatorer inop..en för varje arm, den första sattes in -94 och den andra -96, hade 85 % smärtor innan de sattes in, har nu dryga 40 ändå, men så har det ju tillkommit nervskador i hela överkroppen och massa annat under årens lopp..Vad äter du för medicin Anneli? Jag har ätit Tryptizol i många år, har fortfarande låg dos, o min smärtläkare är skitarg för jag är så tjurig hahaha, men nån pillermänniska har jag aldrig varit - men Tryptizolen tar också nervsmärtor - nervsmärta är hemskt, har också problem med "tryck" överallt och hitta en säng o madrass som gör att man slappnar av nån gång??? Jo visst, har väl inte sovit som folk sen 1989...Men ändå kämpar man på..Ha de så gott du kan Anneli, vi "smärtisar" får hålla koll på varann vet du..Kramis!

2011-03-31 @ 17:34:37
Postat av: Anonym

Ja, du Annika du har det inte lätt men du kämpar på - vad annars kan man göra ;)

Jag äter Tradolan, Tramadol, Tiparol el. liknande de är ju samma bara olika fabrikat. 2x50mg + 2 Alvedon tillsammans. Ärligt så hjälper det föga för smärtan men jag slappnar av lite grann i alla fall. Kram tillbaka Annika - och du .. jag håller allt lite koll på dig ;))

2011-03-31 @ 17:59:49
URL: http://mittilivets.blogg.se/
Postat av: Tessa

Jag förstod nästan att du redan visste om dessa dosor men kan man rensa de där gångarna? KLART att du får gnälla av dig och på din egen blogg dessutom :-D jag förstår inte hur du klarar din vardag och tycker att du gör det kanonbra.

2011-03-31 @ 19:14:55
URL: http://tesza.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback