Innehåll


RSS 2.0

Trötthet

Jag är något så enormt trött så det är svårt att beskriva. Får jag inte lite mer energi inom närmaste dagarna, blir det vårdcentralen för lite extra provtagning. Det här är helt förlamande, vill göra så mycket men orkar inte.

- Vad gör man när man inte orkar?


Svar: Ber om hjälp


- Jaha - Ok, då så. Finns det någon som vill vara snäll och ta över mitt liv några veckor för jag orkar inte just nu?
...


- Nähä, tänkte väl det... jag biter ihop ett tag till då.


Det här är det mest frustrerande tillstånd jag vet, ett tillstånd där man vill men inte orkar. Förutom det vanliga är kroppen tung, har molande huvudvärk och ett svagt illamående. Inte lagat ordentlig mat på tre dagar - jo det är klart jag äter, blivit kött från i lördags, skinka och ägg och så det självklara smörgås med stureost och råa morötter + frukt och juice varje dag. Men jag har inte lagat mat, inte orkat, inte haft någon lust - och då får jag dåligt samvete - för man ska äta VARM mat.. stek lite på skinkan så är det ok.

Har varit väldigt lite sömn det senaste, kanske är därför.. sov i omgångar i går på förmiddagen men natten som varit har jag mest legat och vridit och vänt på mig, klådan (såklart) och värk från nacken ner i armarna som jag inte kunde koppla bort mentalt. Kanske ska ta lite värkmedicin i natt har inte tagit på två veckor och det brukar också göra att det blir jobbigare - jag tillåter mig äta värktabletter på nätterna i en till två veckor sedan gör jag uppehåll. Jag vet att jag äter låg dos men jag vet också att dosen är tillräcklig för att bli beroende även om man bara äter nattetid samt ju mer man äter desto mer behövs för att lindra smärta. Finns smärtmedicin som inte är beroendeframkallande men självklart innehåller de acetylsalisylsyra som jag givetvis inte tål, därav blir (som läkaren uttryckte sig) smärtproblematiken lite besvärligare.

Ja - jag vet också att jag är envis som en idiot men jag tänker INTE bli beroende av mediciner och med effektiv avslappningsteknik kommer man långt - fast den tekniken har väl funkat sådär senaste veckorna om jag ska vara ärlig.

Gnäll, gnäll, gnäll.. jag vet! Men här får jag gnälla hur mycket jag vill och det känns skönt!

Behöver energi, kraft, ork och glädje - i morgon ska jag försöka hitta det.. var vet jag inte... men det finns där någonstans...

Glädje är bästa medicin, ska leta glädje, ha något se fram emot då känns det mesta mycket bättre, jag vet av egen erfarenhet för jag har haft mycket glädje i mitt liv... önskar den gick att lagra.


Kommentarer
Postat av: Chip

Fy - du vet att jag känner med dig. Som att det inte kunde räcka med en vulkanhäxa! Skulle själv behöva ta antiinflammatoriskt mot smärtor i fötterna och i käkarna, men vågar naturligtvis inte.

Kram på dig - hoppas du får sova lite i natt :)

2011-03-29 @ 23:35:20
URL: http://chippis1972.com
Postat av: Tessa

Jag tycker du resonerar bra då det gäller smärtmedicinen men samtidigt förstår jag att det är jobbigt att inte kunna ta den med "gott samvete" varje gång du behöver. Jag kan ju bara se till mig själv nu då jag har ont i ryggen, jag skulle inte klara natten utan diklofenak och jag behöver inte äta den nå länge så jag behöver inte deala med mig själv som du gör. Så jobbigt för dig som har både smärta och urikariahäxan att brottas med på natten. Men ett blodprov är väl inte fel om detta är en trötthet som du inte är "van" vid? Å jag önskar att du känner dig liiiite piggare i dag och att du fått blunda till några minuter i natt och att du får skratta så där riktigt hjärtligt åt något i dag :-D

2011-03-30 @ 05:54:29
URL: http://tesza.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback