Innehåll


RSS 2.0

Namnanalfabet

Ja, jag är helt säker på att jag är just namnanalfabet. Är helt fullständigt hopplös på att komma i håg namn måste varje gång någon säger sitt namn tänka extra mycket och försöka koppla ihop det med något annars är det kört. Inte bara en gång jag gjort bort mig och sagt fel namn, har hänt vid flera tillfällen även med personer jag känt eller träffat under lång tid - generande!

Nu visar det sig att jag tydligen också är ansiktsanalfabet. Diskuterade film med min bror och svägerska i dag och jag hävdade bestämt att Cameron Diaz hade en roll i Melrose Place. Mattias (min bror) som tvärtom mot mig är duktig på namn och har bra minne sa att i Melrose Place var inte Cameron Diaz med. Jag sa inte direkt emot utan menade att då är det någon av de där andra "hollywood" serierna hon varit med i, sedan diskuterade vi en mängd filmer där hon haft huvudrollen och vi var rörande överens om att hon är en duktig skådespelerska.

Jag kunde inte släppa det där med Melrose Place och var tvungen att kolla upp det. Jo, visst spelade hon i Melrose Place... eller ja inte hon men nästan .. eller hur ska jag säga.. OK jag hade fel, men jag trodde det var hon. Det visar sig att jag ALLTID trott att Cameron Diaz och Heather Locklear varit samma person!! Sitter nu och stirrar på foton av dem och kan liksom inte riktigt fatta att det är två olika personer. Känner mig ganska korkad med tanke på att jag följt Melrose Place och har sett ett otal filmer med Heather Locklear, hade känts bättre att helt enkelt bara ha fel.


   

        


Men visst är dom väl ändå liiite lika?

 


Kommentarer
Postat av: Tessa

Hahaha näääe dom är INTE lika :-D mer än att de båda är blondiner ;-) men det där med namnanalfalbet är jag också och det värsta är att jag verkligen VILL vara en sån där varm människa som hälsar på en person med förnamnet och det kan ju bli liiiite tokigt i bland ;)

2011-03-07 @ 19:55:20
URL: http://tesza.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback