Innehåll


RSS 2.0

Årets bild

Årets bild kan ni se här: Klicka!

Alla vinnarbilder och förteckning över vinnande fotografer finns här: Vinnarbilder PDF

Hittade bilderna och pdf-filen på hemsidan som jag länkat till ovan, bilderna låg på ftp-server avsedd för svensk / utländsk press men eftersom användarnamn och lösenord var utsatt på sidan så antar jag att det kan anses som offentligt.

Tittade igenom alla bilderna och blev bedrövad när övervägande fotografier innehåller krig, naturkatastrof, förtryck eller våld. Finns några få undantag, Kronprinsessans bröllop, några naturbilder, en humorbild och ett underbart bildreportage om den "svenska tanten". Till och med sportbilderna är till stora delar på skateboardåkare i krigets Afghanistan.

Känns som man kan sätta ett likhetstecken mellan årets bild och årets händelse(r).

När jag bläddrar igenom bilderna utser JAG som enväldig domare här på min egen anstråkslösa blogg detta fotografiet nedan till årets bild.

Motivering (enligt anneli) - Frilansfotograf Sara Strandlund har med nytt perspektiv visat att världen verkligen ÄR upp och ner samtidigt som begränsningarna för vad vi människor har möjlighet att göra är få.






Damerna i MAC Syncro Masters var det första laget någonsin att ställa upp i åldersklassen 80-89 i Amerikanska mästerskapen i Masters i konstsim. Fotograf Sara Strandlund Frilans


Kommentarer
Postat av: Tessa

Fy vilken otäck bild som blev den verkliga årets bild.. jag håller med dig dessa damer har gjort något som få skulle göra och en härlig bild på dem. Varför ska det alltid vara katastrofbilder som blir vinnare i sådana här tävlingar?

2011-03-19 @ 23:41:22
URL: http://tesza.bloggspace.se
Postat av: cassiopeja

Vilken underbar motivering! :-) Jag håller med dig fullständigt. Tycker att det på alldeles för många ställen i samhället är alldeles för stort fokus på krig och elände. Det sägs att folk inte vill ha positiva nyheter - då kan jag väl bara än en gång konstatera att jag inte är som folk... ;-)

Kram på dig!

2011-03-24 @ 12:46:54
URL: http://www.bukefalos.com/f/blog.php?u=348

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback