Innehåll


RSS 2.0

Helt sjukt!

Fick kasta in handduken idag och ringa vårdcentralen för att träffa farbror doktorn. Febern vill inte ge sig och huvudet känns som det ska sprängas, trött som ett ägg. Bihålsinflammation löd diagnosen, behandling med penicillin 1600 mg tre gånger per dag i åtta dagar, hoppas jag klarar hela dosen utan att kroppen flippar ur. Farbror doktor sa att jag var tvungen att ta mig direkt till sjukhuset om jag började svullna i mun och läppar - "ja men", sa jag, "det gör ju läpparna typ varje vecka", så lade jag till, "men jag har epipen hemma" (adrenalinspruta). Han blicken i mig och sa "direkt till sjukhuset". Jag bråkade inte med honom om detta, vet ju att det ska mycket till innan jag skulle ta en spruta eller åka till sjukhuset, börjar jag känna i svalget så självklart åker jag in men det är inget som oroar mig däremot urtikarian i sig kan bli jobbig nog.

Är det inte bättre på måndag skulle jag åka in för spolning. Det är heller inget jag är orolig för, har gjort det massor av gånger, även haft slang insatt genom näsväggen in i bihålan och fått spola själv hemma när det varit som värst. Min förhoppning är dock att lilla penicillinkuren ska göra det den ska utan störningar från urtikariahäxan.

Ser fram emot att få lite mer ork!


Kommentarer
Postat av: Tessa

Oij.. ja det är inte så enkelt då du inte tål penicillin att bli frisk... KRAM och krya på dig :)

2011-06-11 @ 20:31:38
URL: http://bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback