Innehåll


RSS 2.0

Garnarbete

Har verkligen tagit det lugnt och försökt göra så lite som möjligt för att låta kroppen vila och få tillbaka lite styrka. Ingen vill se min tvättstuga det kan jag lova och hela huset är i stort behov av en riktig storstädning MEN jag har blundat för det, vilat mig och endast suttit i soffan med stickning/virkning. Tänker ta det fortsatt lugnt och låta allt annat vänta tills jag känner mig på bättringsvägen.

Tog fram en hög restgarner och började virka "mormorsrutor", oj vilket gift det är, riktigt beroendeframkallande med alla färger och kombinationer man kan få till. Fast å andra sidan ska jag använda dem till ett överkast så krävs 200 st till en enkelsäng vilket alltså ger 400 st. till en dubbelsäng - gäller att man inte tröttnar på mormorsrutor alltså. Jag vet inte vad jag ska göra av dem, sparar på hög så får vi se vad det blir.




Mormorsrutor i blandade färger.




Hittade det här lite galna garnet och det är på väg att bli en klänning till en riktig liten galning, nej goding menade jag såklart ;))


Kommentarer
Postat av: Tessa

Det är ju så fint med mormorsrutor :) det kan ju bli vad som helst från en fin sjal till pläd eller om du orkar härda ut ett överkast. Det där garnet blir säkert en fin klänning till en livlig liten tjej :-D

2011-06-11 @ 20:32:49
URL: http://bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback