Innehåll


RSS 2.0

Galen klänning

Ja, lilla Lovisens klänning som jag stickat klart blev verkligen lite galen i mönster och färgväg. Men visst blev den härlig (se bilder nedan). Garnet "Hiamalaya Mercan Batik" är självmönstrande i blandade färger, tjockleksmässigt stämmer det inte med mönstret jag följt så jag bytte stickor och storlek. Första försöket fick jag repa upp - det blev alldeles för stort men vid nästa försök lyckades jag hitta rätt. Klänningen har en mönsterbård längst ned som gör att kjolkanten blir lite vågig, halskant och ärmhål har virkad udd och i bak är ett sprund med tre knappar.

Här en länk till mönstret på Garnstudios sida - underbart rolig klänning att sticka då den stickas på rundsticka upp till ärmhål.

Klicka på bilderna!

           

Till knäppningen valde jag gula "blomknappar" tyckte det passade bra till denna "blommiga" klänning.


Kommentarer
Postat av: Tessa

Den är ju helt otroligt söt klänningen :)

2011-06-14 @ 19:52:50
URL: http://bloggspace.se
Postat av: Lolo

Hejsan



Kul läsa ditt blogg, spec din husvagn där du renoverade om, vilken snygg husvagn det blev.. Undrar om du har kvar gamla knoppar som du hade till luckorna men bytte till annan. Eller om du vet var man kan få tag på de här knoppar/handtag nånstans till bra pris?



Hälsningar Lolo, Mail: [email protected]

2011-06-18 @ 00:54:10
Postat av: Anneli H

Tack Tessa!



Lolo: Roligt att du tycker om min blogg :) Nej det var inga knoppar på skåpen från början. Jag köpte dem hos en lokal bygghandel, de hade en låda med blandade utgående knoppar till bra pris. Annat tips är att t e x titta på blocket om någon säljer ett äldre kök - då kan säkert få köpa knopparna billigt.

Tack för att du "tittade" in hos mig och hoppas du får tag i de knoppar du vill ha. :)

2011-06-18 @ 13:11:49
URL: http://mittilivets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback