Innehåll


RSS 2.0

Feberstickning

Svettats floder och säkert druckit 10 liter vatten idag där jag i mitt feberrus suttit och knåpat med mitt stickprojekt till liten Lovis och tänk jag fick till det och tycker nog att det blev riktigt bra. Var väldigt skeptisk till en början då jag har gjort om mönstret för att passa garn och storlek. I ärlighetens namn så hade jag väl från början ingen riktig förhoppning om att få till det och hon har ju ännu inte provat men det känns som att den skulle kunna passa henne hyfsat. En poncho är det i alla fall som jag "pulat" med, utgångsmönstret är det här från Garnstudio men det garn jag använt är Kunstgarn nr 12 från danska Hjertegarn. Jag ville göra en poncho som hon kan ha vår/höst och lite kyliga sommarkvällar, då tror jag denna tjocklek blir bra sedan råkade jag ha detta garnet liggande :)

Tyvärr är inte Lovisen här så att hon kan prova och posera men jag lovar fota henne i den så snart vi träffas. Dockan Annicka fick rycka in som modell :)



      

Bilderna är miniatyrer så det är bara att klicka upp dem till större format.



     

Tidigare har jag gjort en glesstickad scarf till mig i samma garn. Hade också lite "lurvigt" vitt garn och ett nystan rosa från scarfen jag gjorde till Jennifer - så jag kombinerade de två garnerna i ytterligare en vääldigt mjuk scarf till henne.

Nu är det natten :)


Kommentarer
Postat av: Anders och Birgitta

Ponchon ser jättefin ut. I Töreboda var vi förra året, vi låg på den jättefina campingen precis vid Göta Kanal och gjorde cykelturer därifrån, det var mysigt.

2011-06-08 @ 11:04:28
URL: http://husbilsliv.blogspot.com
Postat av: Tessa

Den kommer nog att passa Lovis hur bra som helst, JÄTTEFIN, väldigt fina färger :) du är kanonduktig som kan göra om mönster så där på egen hand, jag kan inte ens läsa ett mönster :-D

2011-06-08 @ 23:51:18
URL: http://bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback