Innehåll


RSS 2.0

Trasor och virkade korgar

Klippte sönder resterna från husvagnsgardinerna till mattrasor.


   


Började virka en korg.





Jaha... och vad ska man ha den till?





På huvudet kanske.

Njae.. inget vidare nöjd med den där men tycker ändå att tanken var god så skam den som ger sig.
Gjorde nytt försök med grönt makramégarn, virkade fasta maskor, stolpar och hålmönster. När den var klar vek jag ned överkanten, och virkade några blommor att dekorera korgen med. Kanten kan vikas upp och man kan även trä ett band i hålmönstret runt korgen om man vill.


 

Känner mig riktigt nöjd med denna, stadig och bra i formen, men vet fortfarande inte vad jag ska ha i den men den var kul att göra och den pryder sin plats på bordet :D


Kommentarer
Postat av: Tessa

De är så söta de där korgarna :) du kan ju ha i stortsett vad som helst i dem annars pryder de sin plats ändå :-D

2011-07-08 @ 13:37:48
URL: http://bloggspace.se
Postat av: Anki

Hejsan! Såg din fina renoverade husvagn och är ledsen att den blev förstörd :(

Håller själv på med en Polar -79 och har verkligen fått inspiration av dig :)

Nu undrar jag var du köpt/beställt de svarta rullgardinerna som du hade i husvagnen, skulle verkligen vara tacksam för svar.

// Anki

2011-07-13 @ 19:14:06
Postat av: Anneli H

Tack för din kommentar Anki! Rullgardinerna köpte jag på Jysk. Hoppas det går bra med din renovering :)

2011-07-13 @ 21:24:22
URL: http://mittilivets.blogg.se/
Postat av: Anki

Tack för hjälpen :D

2011-07-14 @ 19:48:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback