Innehåll


RSS 2.0

Flyttat projektmål

Ja, så kanske man kan kalla det :) Mitt "mormorsruteöverkast" blir kuddar i stället. Fick ett så fint virkat överkast i vitt av min snälla mamma så därför bestämde jag mig för att göra lite färgglada kuddar att lägga på det vita.



Tanken är att göra varje kudde i en färgskala, en sida enfärgad i olika nyanser och den andra med huvudfärgen som grund uppblandad med andra färger. Började med "kudde blå" och precis fått den klar. Rutorna har jag virkat ihop det är lite mer arbete än att sy ihop men jag tycker det blir snyggare så det är värt merarbetet.

   

Här några bilder på rätsidan av de två delarna, fram/bak på den blivande kudden ...


 

... och baksidan. På närbilderna ser men hur sömmarna blir på respektive sida när man virkat ihop rutorna. Rutorna läggs räta mot räta och så virkar man maska för maska med smygmaskor i ytterbågarna, först vågrätt sedan lodrätt - ja, så gör jag i alla fall :) Virkade sedan på samma sätt ihop kuddens båda sidor och lämnade en öppning bred som en ruta i en av kanterna för att kunna få in innerkudden. Nästade ihop öppningen med nål och tråd.


 

Så var första kudden klar, bara att välja vilken sida man vill ha som framsida.





Ja.. man kan ju ha den i soffan/fåtöljen också om man vill. Den får väl ligga där tills den fått sällskap av de andra färgerna :)

Kommentarer
Postat av: Chip

Jättefina :)Gillar särskilt sista bilden - någon ser ut att trivas förträffligt :)

2011-07-05 @ 13:50:18
URL: http://chippis1972.com
Postat av: Tessa

Jättefina kuddar :-D

2011-07-06 @ 06:37:21
URL: http://bloggspace.se
Postat av: Jasmine

Måste säga att jag verkligen gillar din blogg. Tyvärr verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med det här?

2011-07-11 @ 08:39:10
URL: http://gravidforsakring.net
Postat av: Anneli H

TACK Jasmine för uppmuntran av bloggen! Nu kan du prova att följa via bloglovin, ska fungera nu. Tack för att du lämnade en kommentar! Kramar från Anneli

2011-07-11 @ 10:12:49
URL: http://mittilivets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback