Innehåll


RSS 2.0

Klantigt minne

Läste idag i min gamla klasskamrat Magdalenas blogg hur hon lyckas välta ut en hel nagellacksflaska i bilen och det är precis sådana saker som mycket väl skulle kunna hända mig. Jag tror ibland att jag tänkt ut något smart som istället leder till att det jag tänkt göra inte blir utfört och istället har jag dragit på mig massa merarbete. Ni som läst min blogg minns kanske mitt missöde i biltvätten för drygt ett år sedan - det hade faktiskt kunnat gå riktigt illa.

Jag drar mig till minnes en händelse för typ hundra år sedan - i början på åttiotalet och jag skäms fortfarande när jag tänker på hur dumt jag bar mig åt. Det var så att jag och några tjejer i fotbollslaget var på hemväg från en fotbollsmatch, jag körde och vi åkte i min Mercedes diesel och jag stannade för att tanka. I plånboken hade jag en hundralapp och i ett svagt ögonblick när jag hakar av handtaget från pumpautomaten får jag för mig att försöka tanka för exakt hundra kronor.

Det är här det mesta går fel. Världen består i detta ögonblick av en dieselpump och jag som står illbligande på pumpens mätare och när det närmar sig hundra kronor släpper jag på handtaget och trycker mig öre för öre fram... Nu kommer min hörsel, syn, känsel och doft sakta tillbaka till den "riktiga" världen, jag hör en lastbilschaufför ropa, en av tjejerna knackar på rutan inifrån bilen, jag känner att det doftar diesel och mina skor (åttiotalspumps) är våta och det är då jag först ser vad som hänt. Ni kommer inte tro på det här men det här är helt och hållet sant och jag kan fortfarande inte förstå hur det kunde hända och jag skäms vid blotta tanken på hur klantig jag var. Jag har helt enkelt missat, ja - ni hörde rätt - MISSAT röret som sticker upp från bensintanken och tryckt ner pumpen i fickan bredvid tankröret - med andra ord diesel för EXAKT hundra kronor har jag sprutat rakt ut på asfalten i sådan mängd att inte ens brunnarna hinner ta upp det.

Har nog aldrig någon gång önskat så mycket att få "sjunka genom jorden" än värre att behöva gå in och betala bränslet och samtidigt stamma fram "det hände en liten olycka". Nästa morgon när jag kör förbi på väg till skolan håller man fortfarande på och spolar rent asfalten.

Prata om att blockera alla sinnen och vara fokuserad!



Kommentarer
Postat av: Magda

HAHA, det kunde ha hänt mig också, du är i gott sällskap!

2011-01-28 @ 13:53:41
URL: http://magdasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback