Innehåll


RSS 2.0

Att vara eller icke vara - fotskrubbare?

Kan inte glömma ett ämne i Malou von Sivers program efter tio där det diskuterades huruvida man var fotskrubbare eller ej. Minns tyvärr inte vem det var hon hade i intervjustolen men jag påminns om samtalet varje gång jag tar mig en dusch.

Enligt Malou och hennes gäst är det onödigt att tvätta fötterna när man duschar eftersom de, enligt dem, blir tvättade automtiskt i duschen - Malou tillkännager med ett skratt att hon ej är någon "fotskrubbare".

En fotskrubbare är alltså någon som tvättar fötterna i dushen och jag kan då konstatera att jag är i alla fall en fotskrubbare. Det känns självklart när jag duschar att tvätta hela kroppen även under fötterna, har till och med en egen tvål jag gjort just för detta ändamål - min egen fotskrubbtvål.

Har ni någon gång tänkt tanken att bara tvätta översta delen på fönstret - inte det? Men det är väl onödigt att tvätta ända ner - det blir väl rent ändå? Duschkabinen eller duschhörnan den skulle vi inte behöva tvätta då den borde hålla sig ren själv - eller? Ja egentligen räcker det med att vi tvättar håret eftersom resten av kroppen blir tvättad, eller rättare sagt sköljd, ja i alla fall sköljd med vatten, tvål- och hudrester... 

Man gör som man själv vill men jag tänker fortsätta med mitt fotskrubberi som även innefattar rengöring mellan tårna - nej, jag ska inte gå in mer i detalj på vad jag gör i duschen - mer än att skrubba fötterna :)




Här sticker dom sötaste små fötterna jag vet ut - små Lovisfötter endast några veckor gamla - garanterat oskrubbade!


Kommentarer
Postat av: Tessa

Varför skulle man INTE ta hand om det som bär den tyngsta bördan på oss varje dag? Jag är lite anti mot fötter och tycker inte om dem därför är jag nog väldigt noggrann med mina egna och har alltid påmint barnen om att ta hand om fötter, hålla dem rena och fräscha och allt annat.. som sagt man vill ju inte lukta svett så man tvättar sig och rollar sig under armarna och jag vill inte ta på mig rena strumpor om jag har skitiga fötter precis som med... ja faktiskt trosor om jag inte är ren.. (gick lite över gränsen där men så är det ju)

2011-01-20 @ 09:57:16
URL: http://tesza.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback