Innehåll


RSS 2.0

Knackar kod med tjurig dator

Smågrejar med bloggen och stör mig på att i princip allt måste fixas genom att skriva kod. Trodde det var 2011 och då skulle det mesta ordnas med grafiskt gränssnitt. Till och med gränssnittet man skriver sina inlägg i är fjuttigt, tycker i alla fall jag, det borde finnas mycket mer för att på ett lätt sätt få till en layout man är nöjd med utan att behöva gå in och editera i koden. Enkla saker som textfärg och storlek finns inte med, just de ändringarna är inte svåra att lägga in i koden men det är omständigt och tar så mycket extra tid.

Är också rädd att min laptop snart har tröttnat på mig, den segar och tangentbordet håller på ramla isär - den är lite tjurig helt enkelt.

Har testat lägga in lite information i högermenyn om vad jag läst för böcker, lyssnar på för musik och tittat på för filmer. Jag har ännu inte bestämt om jag ska göra om det till listor eller om jag ska låta det ligga som det är nu och hela tiden ha "senaste". Jag har sett i koden här på blogg.se att det finns färdiga script för listor både när det gäller böcker, musik och film men det är endast scriptet för böcker som fungerar. Det finns bloggsidor och forum som inriktar sig på bloggdesign, jag har ställt frågan där angående listorna men ännu inte fått svar.

Jag kan bli sådan att jag retar mig på småsaker som till exempel när man för musen över den lilla musikspelaren jag lagt in i högermenyn så kommer det upp "buy mp3", jag vill inte ha texten där men jag får inte bort den och då blir jag irriterad över att jag inte kan tillräckligt mycket.

Det är inte bara datorn som är tjurig alltså!





Kommentarer
Postat av: Tessa

Haha jag kan tänka mig att du helst vill skjuta datorn just nu :-D att inte du börjar blogga på bloggspace? det är som en community och jag personligen tycker att det är lite roligare, inte så att man behöver prata med varandra men man kan bli vän och kommentera osv. Tack för en härlig spa kväll i går, Erika gick in för det till 100% för hon tyckte att jag skulle få njuta lika mycket som hon hade fått gjort hos dig!! Hur ofta ska man använda ansiktsoljan? Men vet du, Erika har fått mycke mycke finare hy sedan hon började använda dina produkter så du har två kunder här och du, sätt PRIS på vad du vill ha för det för vi kommer att köpa :-D

2011-02-26 @ 13:06:33
URL: http://tesza.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback