Innehåll


RSS 2.0

Smörgåstårta till en 18-åring!

I helgen blir yngste sonen arton år och på begäran har jag fått göra smörgåstårta inför litet släktkalas i morgon. Har gjort två olika varianter en med fyllning krabba/majonäs/grädde + ägg/kaviar/grädde vilken ska garneras med räkor och den andra med tonfisk/majonäs/grädde + leverpastej/bostongurka/majonäs denna ska garneras med skinka.

Även gjort en liten variant av vardera tårta på glutenfritt bröd till mig själv och min mamma.




Tårtorna fyllda





Här täckta med gräddmajonäs (skinkvariant) respektive kaviargrädde (räkvariant).

Nu får de stå och "gotta till sig" till i morgon då jag ska garnera dem - fortsättning följer.


Kommentarer
Postat av: Maria

Ser jättegott ut! Önskar jag kunde äta det där, men skaldjur, ägg och tonfisk tillhör de där sakerna jag inte vågar äta mer :(



Hoppas ni får det kanoners :)

2011-02-11 @ 19:12:20
Postat av: Tessa

Åhhh vad GOTT... jag vet i allafall en som är hos dej nu som säkert är överlycklig som älskar smörgåstårta :)

2011-02-11 @ 23:47:29
URL: http://tesza.bloggspace.se
Postat av: Anneli H

Kommer nog tyvärr inte kunna äta jag heller sitter med svullen överläpp troligen på grund av tonfisken och kaviaren - smakade bara en tesked av var.. trodde inte det skulle vara någon fara äta detta när det är så utblandat. Känns surt.. såg också fram emot smörgåstårta - ja Maria man kan inte annat än bli fullständigt less på den här skitsjukdomen - hatar nätter.



Hoppas och tror att de andra ska uppskatta tårtorna i morgon iaf och precis som du säger Tessa så hörde jag av Erika att hon är väldigt förtjust i det :D

2011-02-12 @ 00:37:59
URL: http://mittilivets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback