Innehåll


RSS 2.0

Kiss, bajs och lera...

Intensiv dag, minst sagt. Är barn och hundvakt, började dagen med att leta i huset efter Grim - en stor svart sak med tassar lika stora som mina händer och borde med andra ord vara svår att tappa bort. Han var inte i tvättstugan och varken i Alexanders eller Andreas rum, gick ut och kollade i förrådet - tänkte att Angelica kanske släppt ut honom dit innan hon åkte på morgonen, men icke han var inte där heller - ropade ut i trädgården ifall han blivit lämnad ute. Han är ej heller rymningsbenägen utan ligger helst och trycker utanför dörren så att han snabbt kan smita in om någon skulle öppna så att han skulle ha smitigt lät osannolikt. Tyckte det var märkligt om Angelica skulle tagit med honom på tåget. Kändes så där halvbra när jag slog numret till Angelica för att fråga var Grim var men varken hennes eller Lars telefon var påslagen. Blev lite smått irriterad och tänkte att hon kunde ju åtminstone talat om att hon tog med honom.

Gör iordning gröt till Lovis som hon åt med friskt mod därefter gick vi in i Lovis rum (som jag kallar gästrummet) för att hämta lite leksaker - och vad möter oss där om inte Mr Grim liggandes som en stor svart sten på golvet. Uppenbarligen var han fullt medveten om att han inte borde vara där annars hade han nog gett sig till känna när jag sprang runt och ropade efter honom - men det kändes väldigt bra att ha hittat honom. Han fick gå ner och ut med de andra två i trädgården - det ligger ju till så här att huset har en hund Kelly och Dotter / Svärson har var sin Grim och Vilda vilket tillsammans blir en hel flock... känns det som i alla fall.

Efter en stund ska jag ta in hundarna och Kelly som kopplas i ett lång rep eftersom hon ÄR rymningsbenägen har som vanligt gått runt en buske och jag får gå ut och hjälpa henne in. Hade inte en tanke på att det töat och att hela trädgården är en blandning av jord, lera, is och vatten vilket förvandlar hallgolvet till ett intryck av stampat jordgolv.

Som om det inte var nog har tydligen Herr Grim rullat sig i något mer än lera.. och ja - det luktar bajs! Alla hundar UT och hallgolvet skurades tre gånger därefter obligatorisk avtorkning av tassar innan någon beträder entrén.




De skyldiga!! Sköter dom sig i morgon är dom förlåtna :)


När Lovis lagt sig för dagen tänkte jag att har jag nu hållt på med lera halva dagen kan jag lika gärna forsätta en stund till och gav mig själv en renande lermask. Har "förfinat" mitt recept något med lite mer aloevera samt mera alger och lagt den i en urtvättad krämburk från Rosenserien, förvarar den i frysen - fungerar perfekt då den ej fryser till is men jag antar ändå att hållbarheten förlängs då jag ej har i konsververingsmedel. Tyckte det var bäst att ha min "lera" i någon typ av kosmetikaförpackning då Alexander när han öppnade kylskåpet häromdagen skrek rakt ut och förfärade sig över vad jag hade i kylskåpet - han var fullt övertygad om att det var ett avföringsprov - på tal om bajs ... alltså. Ska inhandla nya kosmetikaburkar och märka med etiketter i fortsättningen.




Lermask i lämplig förpackning


För övrigt så liknar min också egenhändigt tillblandade ansiktsolja urin, den är svagt gulfärgad men den är upphälld i små kosmetika pumpflaskor så där kan ingen ta miste i alla fall. Fast å andra sidan .. om någon nu är intresserad av ytterligare skönhetstips så läste jag följande på Shenets sida:

"Egen urin, helt färsk
Smörj in huden med egen färsk urin. Låt sitta över natten och tvätta sedan av. Urgammalt medel som fortfarande rapporteras verksamt på t. ex. handeksem, svår akne, sår, klåda i öronen och rinnande ögon. I Norden vanligt bland samer. Använd inte vid blåskatarr eller urinvägsinfektion; annars är färsk urin bakteriefri och innehåller bl. a.
ammoniak och karbamid
.
(Källa: Wicklund 1998)"




Min ansiktsolja - garanterat helt urinfri ;)


shenet.se kan man läsa allt om parfym, kosmetika och utvärtes medel från antikens dagar till idag. Men jag lovar ni behöver inte vara rädda jag ska inte testa ovanstående kur!




Ansiktmask lagd




Masken har torkat.. snyggt.. hehe




och till sist rentvättad och insmörjd
med ansiktsolja a lá Anneli

Modigt av mig att lägga ut bilder.. älskar inte precis att se mig själv på bild! Nu ska jag krypa ner bredvid liten söt Lovis och förhoppningsvis få någon timmas sömn... min "vän" Urtikariahäxan gör mig som vanligt sällskap - en riktigt efterhängsen typ det där!

Få se vad vi ska roa oss med i morgon jag, SötLovis och the flock.. på tal om the Flock har ni inte sett den filmen så titta på den - i mina ögon mycket bra och oväntat karaktärskådespeleri av Richard Gere - läs om den här http://www.imdb.com/title/tt0473356/

Goodnight!


Kommentarer
Postat av: Tessa

Man ska ju alltid säga något positivt då man även säger något negativt eller mindre trevligt så först måste jag bara säga att jag har sett många valpar, inklusive min egen som var hur söt som helst MEN Grim är nog den sötaste valp jag någonsin sett, han var som en svart liten björn ja helt bedårande... men vet du vad, jag har ju haft den stora äran att bo granne med Lars o Grim och jag kan säga att det verkar som att den hunden gillar att rulla sig i "saker", det gör kanske alla hundar men jag har hört och sett Grim göra det ett antal gånger ;-) Men de var ju väldans fina på bilden alla tre... och du var fin på alla tre bilderna, kul att få se dej. Å i morgonbitti kommer min lilla tjej till er, hoppas att allt går bra :) Vilken tur att du har lilla ängeln Lovis där som kan väga upp den elaka häxan som följer dig allt för mycket och ofta.

Kram och ha det fint!

2011-02-04 @ 23:10:22
URL: http://tesza.bloggspace.se
Postat av: Anonym

Hej!

Hur gör man lermasken?

2011-08-15 @ 15:41:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback