Innehåll


RSS 2.0

Natt blir dag

* * *

En natt med den brännande smärtan
och försök att locka tanken
från myrornas krig.
Ingen idé ta till frustration
ingen hjälp förbanna situationen.
Försiktiga tankar
om avslappning och trygghet
leder bort känslan av
myrornas kamp mot häxans eld.

Bultande läppar och svullna ögon
påminner om nattens slag,
där slagfältet var den sköra huden.
En kall morgon där solen bryter
igenom mot den vita snön.
Morgonsolen viskar
du klarade även denna natt
utnyttja dagen, njut av livet.

Jag lyssnar till solens värmande
lockande viskning,
och den tunga ömma kroppen vill
ta in vad även denna dag har att ge.
På fönsterbrädan en orkidé med
sprängfylld knopp på fullväxt stängel,
tillfredsställelse och förväntan
driver bort nattens strid.
Solen, den klara luften,
en oansenlig stängel 
förgyller denna dag
 och det är många timmar
kvar innan det åter är natt.

* * *

- anneli -



Kommentarer
Postat av: Tessa

Fint skrivet om en jobbig och ond situation... själv så kan jag inte känna igen mig i det onda och det som kliar och bränner som måste vara hemskt däremot under en sömnlös natt då jag lever med "nattmaran" som jag kallar den så brukar jag tänka på morgonen att puuuh vad skönt att det är så långt till natten igen.

Kram och må du få en natt fylld av "skapligt" med sömn.

2011-02-22 @ 18:55:07
URL: http://tesza.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback