Innehåll


RSS 2.0

Webdesign

Försöker lära mig en ny programvara för att hantera websidor, Microsoft Expression Web. Är än och då väldigt nöjd och inser att jag fortfarande inte är helt obildbar :) Kan lite om kodning, så pass att jag har förståelse för den och vet vad de olika koderna genererar men vill ha ett program som är grafiskt där jag inte behöver skriva all kod själv och hittade just Expression Web. Bra program där man kan dela på fönstret och direkt se resultatet för ändringar man gör i koden. Finns även bra mallar man kan utgå ifrån. Provar nu en 60 dagars testversion och troligtvis blir det en skarp licens på den.

Administrerar en websida åt min far men är inte så nöjd med gränssnittet då jag har slängt ihop sidorna med Front Page och det är ju inte bästa programmet i världen.

Så jag grejar just nu med lite html, och css - kul. Önskar bara att jag kunde så mycket mer!

Webdesign och programmering passar bra att hålla på med när inte orken räcker till så mycket annat. Ska visa sidan när jag kommit lite längre med den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback