Innehåll


RSS 2.0

Kalkon à la Gordon Ramsay

Såg ett program där Gordon Ramsay gjorde i ordning en kalkon och fick för mig att följa hans tips.

Här finns receptet: Gordon Ramsay kalkonrecept och här kan du se programmet: TV3 Play - Gordon Ramsey

Som vanligt så kunde jag inte följa receptet till punkt och pricka bytte ut vitlöken och olivolja till chillimarinerad vitlök och struntade i baconskivorna på toppen.

 

Smör med rivet apelsinskal, pressad citron, vitlök och kryddor - luktar verkligen gott precis som Gordon hävdar i programmet. Lök och citron ska även stoppas inuti kalkonen.

Delade skinnet från kalkonen och trykte in smör överallt, i varje skrymsle och vrå, både bakifrån och framifrån.




Kalkonen fylld med två delade lökar och en citron samt välpackad med smör. Gordon liknade sin kalkon vid att den såg ut som den stod i vakt, hmm... tycker min ser mer bajsnödig ut.

Nu är den inpackad i folie och ska in i ugnen tidigt i morgon bitti, ska bli spännande att se om det blir någon smak på köttet.


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag hoppas att du fortsätter med att skriva nya inlägg till din blogg - den har verkligen potential :D!

2012-03-19 @ 00:50:33
URL: http://hemförsäkringidag.se
Postat av: Jenny

Hej
Letar med ljus och lyckta efter sås receptet ramsay hade till kalkonen. den med äppelbitar och tranbär vet du vart jag hittar det?
isf skicka en länk till mig är du snäll [email protected]

2013-12-14 @ 11:22:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback