Innehåll


RSS 2.0

Hänt i veckan - del 1

Kanske är dags att slänga in en liten uppdatering om vad som händer här hemma hos mig. Jodå, det händer lite här och där, hustvätt till exempel - som skulle gjorts förra året, samt skrapning av balkongräcke. Balkongräcket är av lärkträ och målades för snabbt därför flagar färgen så det är bara att göra om och göra rätt.

    


Målning återstår.. hmm kanske INTE ska vänta tills nästa år...

Nu kommer en skräll!! Muren på framsidan av huset är putsad - ja tro´t om ni vill men här kommer bildbevis. Denna mur som sedan den gjordes varit en sorglig historia som ingen riktigt velat ta i men nu ÄNTLIGEN fick jag tag i murare som höll sitt ord och utförde sitt jobb!


 

Även här återstår målning men det arbetet har jag lejt bort så vi får väl se när det blir gjort :-/

I trädgården märks det att det rustas för höst, mycket har blommat över men för buskhortensian vid dammen är det full blom som gäller.


     


Men än är det inte höst och det finns tid att njuta i solen med en persika från persikoträdet, tyvärr bara två kvar efter denna dag :))


 


fortsättning följer...


Kommentarer
Postat av: Tessa

Nu har jag uppdaterat mig om din sommar, den verkar ha varit härlig med en massa bilar, handarbete och massa Lovis :-D allt har sin tjusning och nu känns det att hösten är på ingång så nu får man göra mer mys inne och rusta för höst och skörd i trädgården :)

2011-08-24 @ 13:52:52
URL: http://tesza.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback