Innehåll


RSS 2.0

Svettningar

Tips till den som har en inglasad altan eller balkong. Ställ ut en säng bädda varmt och mysigt med kuddar, filtar och täcken, tänd massor av ljus och kryp ner. Helt underbart skönt! Har sovit på balkongen tre nätter nu, legat och lyssnat på grodorna och paddorna i dammen, de "kurrar", bubblar, kväker, ja, jag kan inte beskriva dess läten som blandas med en och annan nattfågel. Fram på morgonen slutar grodorna och fåglarna tar över, det är som att sova i mitt i naturen med den skillnaden att man sover i bästa sängen och har tillgång till både kök och toalett.

Om jag fryser? Nej, det har jag inte gjort tvärtom, svettas som en gris trots att det i natt bara var ett par grader på balkongen. Anledningen är att mina sköldkörtelvärden inte är ok vilket jag misstänkte när jag tog prover för drygt en vecka sedan. Håller nu på att ändra dosering på medicin och har förhoppning om att både trötthet, humör och svettningar ska komma i balans. Som det är nu och har varit en längre period känns det som hela kroppen är i gång 100%, hjärtat dunkar och kroppen pulserar samtidigt som jag är helt slut och inte kan slappna av.

Men jag lovar att om man bäddar på rätt sätt så fryser man inte även om man har en "termostat" som fungerar :) 

Nu väntar det sommarvärme i trädgården - ja det är faktiskt så. Minns år 1993 när yngste sonen föddes då var det också en riktigt varm vår. Han är född i februari och i april var vi vid stranden - ja det är sant har kort på detta - det var otroligt varmt och de stora barnen lekte i vattnet vid den lilla insjön. En väninna till mig och jag skojade om att det är bäst passa på för man vet aldrig hur sommaren blir - och vi fick så rätt - det var en värdelös sommar, men en underbar vår.

Nej, nu ska "suggan" ta en kopp kaffe i solen :)





Svettas som en gris, var det va?


Kommentarer
Postat av: Tessa

Jasså den där sköldkörteln spökar hos dig.. det är ju aldrig roligt, jag har ökat min dos levaxin och det har nog gett resultat :) härligt att sova på balkongen i skön säng och allt :-D

2011-04-24 @ 22:17:24
URL: http://tesza.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback