Innehåll


RSS 2.0

Lovis mimik

Heltidsmormor är mitt namn just nu, prinsessan Lovis har slagit läger hos mig ett par dagar. Det här lilla charmtrollet har sån ansiktsmimik så det är helt otroligt och hon pratar hela tiden nu med ord som man förstår.

Vi började dagen med frukost - eller ja - om jag ska ta det från allra första början så börjar den sköna sin dag mellan fem och sextiden på morgonen då hon kryper / krälar runt i sängen tills mormorn ger upp och hämtar vällingflaskan vid sjutiden.

Vid nio ungefär tar vi frukost.





Frukost är gott tycker Lovis.





När frukosten är klar tycker Lovis att vi ska ta av pyjamasen.







Hon förklarar hur viktigt det är...





kniper med munnen..





och spänner blicken i mig för att förtydliga att NU vill jag ner på golvet.





Fungerar inte det blir det "psykvarianten" i form av låtsasgråt.






Har jag ändå inte förstått budskapet så klättrar hon ur själv.





Till slut kom kläderna på i alla fall. Lovis valde klänningen med "kissen" på.






Ibland förklarar hon saker som inte mormor riktigt förstår.





Sen finns det så mycket att fundera över här i världen också.





Till slut somnade den lilla sötnosen i alla fall. Nog för att jag har stora öron men nu har jag stora röda öron. En del har kramdjur andra snuttefiltar när de ska sova, Lovis har öron. Ja precis ni läste rätt hon "gosar" med ett öra, inte sitt eget utan mitt, hon tar sin lilla hand och pillar, viker, gnuggar på örat tills hon somnar. Men jag måste säga att det är i alla fall steget bättre än tidigare då hon låg och nöp tunt i skinnet på armen, ganska hårt så det blev nypmärken efter. Men vad gör väl det, de underbara kramarna uppväger allt.

I morgon väntar en ny dag med nya bus.

* * * * * * * * * * * *


Nej, det blev mer bus redan idag, Lovis blev väckt ville inte sova så nu sitter vi och tittar på Grey´s Anatomy. Schhh - lova att inte berätta för mamman och pappan.


Kommentarer
Postat av: Pappen

Åhhh.. vilka fina bilder. Det är jobbigt att vara utan mitt lilla charmtroll. Tur att hon har det så bra i alla fall:) Kram

2011-04-27 @ 22:01:24
URL: http://www.pappahumor.wordpress.com
Postat av: Anonym

Men vilka underbara bilder på Lovis :-D jag förstår att ni har det mysigt :)

2011-04-28 @ 23:08:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback