Innehåll


RSS 2.0

Pippitröja och skogspromenad

Lovis pippitröja är färdig och storleken blev perfekt - hon kommer kunna ha den i allla fall hela det här året innan det är dags att sticka en ny :)



 

Var en sväng till skogen för att plocka lite svamp, jag och Angelica var ute och plockade för cirka tre veckor sedan och då var det så jättemycket små svampar så jag hade förhoppning om att de nu skulla vara jättemånga och jättestora. Men så var det inte alls och varken många eller stora men en fin promenad i skogen blev det i alla fall. Dock tvåtusenmillioner fästingar - kan inte räkna hur många jag tagit bort från Kelly - hu otäcka kryp!

Kelly, ja - hon hittade såklart värsta geggamojadiket och sprang som en dåre fram och tillbaka, man ser på henne hur roligt hon tycker att det är - jag kunde inte annat än att stå en stund och bara titta på henne.

Det är så otroligt fint i skogen vid denna tiden på året med alla svampar i så många olika färger och den friska härliga sensommar luften. Trattkantarellerna är på gång så det får bli en runda om någon vecka för att håva in höstens guld i ställt för sommarens.



Dessa var så fina där de växte på en stubbe.




Färgen på de här går knappt beskriva - de lyste på långt håll fick nästan känslan av att de var självlysande. Aldrig sett så orangea svampar tidigare.




Dessa växte på en sten och hade en underbart fin gul och beige färg, framgår inte direkt av kortet.





Denna röda flugsvamp var en riktig jätte jämför med den fullstora björkstammen bakom.





Här står Kelly beredd att fortsätta sitt "race" i diket :)





Och sist men inte minst kantarellerna som blev långt i från en hink och såklart glömde jag ta kort på dem i skogen så det fick bli kort i hinken :) Smaken var som vanligt underbart god, jag älskar verkligen kantareller!


Kommentarer
Postat av: Anders och Birgitta

Va fin tröjan blev och vilka fina svampbilder. Jag var också och plockade svamp, men jag behövde bara gå till diket mitt över vägen, där växte jättefina smörsoppar. Dom ska jag göra varma mackor av ikväll.

2010-09-04 @ 08:18:52
URL: http://husbilsliv.blogspot.com
Postat av: Tessa

Åååå vad fin den är Lovis tröja :) jättefina bilder från skogen också, det är skönt under denna årstid med den höga klara luften och tur att du fick i hop till en svampmacka i allafall :-D

2010-09-04 @ 14:50:41
URL: http://tesza.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback