Innehåll


RSS 2.0

Godisfrossa med minne av barnkalas!

En 26-åring i går en 24-åring på tisdag och smörgåstårta i morgon - lyckades få dem med med fem dagars mellanrum och kanske hade det varit bättre att prickat samma dag ;) . Genom åren har det varit kalas i typ en hel vecka - hemma med familjen dagen de fyller sedan varsitt barnkalas mitt i veckan och tjocka släkten på helgen-

Nu när de är vuxna är det lite lugnare nu är inte alla mostrar, fastrar, farbröder, kusiner mfl med nu är det "bara" mormor, morfar och farmor, farfar plus vi i familjen och i år en liten nykomling - söta lilla Lovisen. Men ibland saknar jag allt stök med huset fullt av allt från gamla till unga och de sista släntrande iväg långt in på natten.

I morgon vankas det i alla fall smörgåstårta, räksmörgåsar och ananaspaj samt självklart stora godisskålen. Godiset inhandlades idag och jag höll på att smälla av när sönerna kom hem med två "säckar" blandat smågodis. De fick order av dottern att åka till största godisstället med över 600 sorter och gissa om de hade shoppat loss - kalaset gick på 350 kronor - bara godis OCH det var mitt kort det betalades med!! Nu sitter alla här hemma med varsin stor godisskål 18-åringen i biorummet med kompisar, 24-åringen i ett rum framför datorn och 26-åringen med sambo i vardagsrummet framför tv:n. Jag lovar att alla har varsin godisskål och det kommer ändå vara godis kvar när morgondagen är över.

Men jag förstår inte hur jag uppfostrat dem det fanns nästan inget jag ville ha i påsarna, i och för sig så äter jag inte "vanligt" godis, bara choklad och när jag letade riktigt noga så hittade jag några enstaka stackars chokladpraliner det var allt.

Tur för mig att jag har en hemlig chokladgömma av allra bästa sort och en alldeles egen "Casanova" som följer minsta vink bara jag trycker på rätt knapp :)). En chokladpralin, ett glas rött och en Casanova som ger behaglig massage utan att någonsin bli trött - och barnkalas med klassen är ett minne blott - tänk vad jag har det bra!



Kommentarer
Postat av: Tessa

Samma sak här då ungarna ska handla godis.. bara en massa sura och konstiga smaker. Nä man får allt ha sin egna lilla "gömma" med äkta choklad. Ja, du har det bra med så mysig familj omkring dig hela tiden och även beredd att ev. ta på dig delar av MIN familj. MEN det är ju ETT aber, du har aldeles för söta söner (tycker mamma´n då ;-))

2010-10-29 @ 13:29:46
URL: http://tesza.bloggspace.se
Postat av: Anneli H

Erika är hur välkommen som helst hit jag lovar att hålla koll på både henne och sönerna (haha).

2010-10-30 @ 23:54:29
URL: http://mittilivets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback