Innehåll


RSS 2.0

Jag följer bara med...

Trampade på en mina och for rakt ner i källaren.. minor gör ont dom bränner som eld och river sår i hela kroppen. Tröttheten sliter i mig och säger att jag behöver sova, kroppen säger att den inte klarar en mina till. Huvudet säger "var rädd om mig" gör roliga "bra-saker", ja jag ska göra roliga "bra-saker", försöka hitta en liten "bra-sak" varje dag. Mitt "driv" vill göra saker, fixa, greja, klara av, titta stolt på mitt verk och säga för mig själv.. ha ha det där har jag gjort och jag gjorde det bra. Svårt se att något är bra när tårarna är i vägen och man inte känner sig bäst utan sämst..

Jag är på väg.. vet inte vilken väg vet inte hur...  just nu en dag i taget det är vad jag precis klarar just nu.. en dag i taget.


* * *

Jag följer bara med,
likt en surfare på en bräda.
Tar livet mig våldsamt
eller varligt
beror på vågornas höjd
och vindens kraft.
Jag försöker stå stadigt,
jag följer bara med...

 * * *


Man sa mig att jag alltid var så stark, så positiv, men då var inte motgångarna höga som berg. Energin kom från någon bredvid som stöttade, gav kraft, kärlek och styrka. Stegen är jobbiga när man trillar bakåt gång på gång, när man är rädd och osäker, när man inte vet om man klarar nästa våg.

Jag vet jag är positiv, jag vet jag är glad och utåtriktad, jag vet jag hittar lösningar och ser möjligheter, jag vet jag inte är jag idag.

Det här borde ingen läsa... men har ju bytt min "skrivbok" till en blogg, vet inte om det är vettigt. Ska man låta någon annan läsa när man skriver ner hur man känner när man mår som allra sämst.. jag vet inte.. Helt klart är att detta inte blivit någon "titta vad jag är bra blogg" det är mer djupa berg och höga dalar eller var det tvärt om.. jag kanske är på ett högt berg i en djup dal.

Jag är bara människa jag klarar inte allt .. även om jag vill .. just nu är det jobbigt att vara ensam och det är jobbigt att inte må bra. Jag måste klara av det och jag måste klara det utan att förpesta tillvaron för de runt omkring då är det skönt att "kräkas" i en blogg. Tänk att jag säger det... att jag låter hela världen veta att jag mår skit att jag lämnar ut mig själv i en blogg, visar min svaghet min sårbarhet.. - jag - den duktiga den starka visar min svaghet.. "This is my life" i dag, i morgon är en annan dag och jag hoppas jag hittar någon "bra-sak" .. i morgon..




Kommentarer
Postat av: Angelicah

jag hittade den föreläsningen jag tycker bäst om..en kortare hos winfrey..se den igen..:)

2010-05-07 @ 14:41:24
URL: http://angelicah.bloggspace.se
Postat av: Tessa

Att vara stark är ju inte detsamma som att aldrig misslyckas, det vet du mycket väl.. eller hur? Jag har fått en underbar läkare, jag ska skriva in en positiv tanke om mig själv varje dag i en kalender som jag sedan ska visa upp för henne. Jag ska varje dag tala om för mig själv att jag är söt, det är svårt och jag inser att jag inte fått dessa uppgifter för att jag går omkring och ser en massa positiva saker hos mig själv eller tycker att jag är söt.

Jag tror din energi och din glädje kom inifrån dig själv, det är jag säker på... annars skulle det betyda att du stal någon annans glädje och energi :-D och det har du väl inte gjort ;)

2010-05-08 @ 19:06:30
URL: http://tesza.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback