Innehåll


RSS 2.0

Vårstädning, violer och grodor

Vårstädning i trädgården och några små krukor som fått lite blomsällskap. Började i mitt ... ja vad ska vi kalla det, naturformade stenparti kanske, som inte ens blev ordentligt rensat i höstas.. så här såg det ut när jag startade:




... och när jag var klar såg det ut så här, nu är det bara att vänta på att alla växter ska komma upp och fylla ut varje liten vrå. Vet med mig att det är alldeles för mycket växter (även om de inte syns ännu) så egentligen skulle allt behöva grävas upp och delas men nu fick det räcka med att ta bort massa löv, rensa ogräs och fylla upp med lite ny jord. Återkommer med bilder om någon månad:





Sedan inhandlades det några violer, en akleja och två bellis, samt kunde inte motstå en ny blommig "stövelkruka", övriga krukor letade jag fram i förrådet, efter plantering placerades krukorna ut på lite olika ställen i trädgården.


 


Jag är inte helt ensam i trädgården finns en och annan som håller ett vakande öga.


 

Inget kaffe i den här koppen den fick bli bordsdekoration och "herr groda" får även i år lite blomsterprakt i sin kruka.


    


Åh dessa underbara "porslinsstövlar" tycker att de är såå söta! De gula på bilden ovan fick jag av dottern förra året, de ser nästan ut som de vore riktiga.


   


I dammen har grodor och paddor lagt sina ägg. Lyckades fånga en av de ihärdigt kväkande paddorna på bild. Lockropen till honorna hörs lång väg vid den här tiden och det känns väldigt bra då tyvärr många grodor och paddor i dammen fick sätta livet till i vinter.


 

Ja det var lite om mitt "vårbruk" och snart är det dags för balkonglådor, krukor, amplar samt rabatten med de ettåriga att få sin "sommarklädsel". Underbart härligt med alla dessa blommor på våren! Återkommer lite längre fram med ny rapport om hur arbetet i trädgården fortskrider.


Kommentarer
Postat av: Tessa

Villken härlig trädgård du har :) jättefin, jag kan bara tänka mig hur fin den ska vara då allt blommar och är grönt.

Fint stenparti och tänk att ni har paddor i dammen :-D hundarna lär väl vara som tokiga i dem kan jag tänka mig S och tänk nästa år då lilla Lovis tultar omkring i mormors trädgård och vill vara med och hjälpa till med allt :-D

2010-05-06 @ 12:37:06
URL: http://tesza.bloggspace.se
Postat av: Bloggaren

Ja, grodor och paddor är det gott om jag var rädd att alla hade dött i vinter fick plocka upp jättemånga som var döda och endast en av guldfiskarna har överlevt. Det är roligt med lite liv och rörelse i dammen. Lovisen ska såklart ha sin egen lilla spade och vattenkanna så hon kan vara med och hjälpa till :D

2010-05-07 @ 10:06:34
URL: http://mittilivets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback