Innehåll


RSS 2.0

"Nakenmålning"

Tänkte att det var lika bra att måla fönsterblecken när jag ändå är igång, sagt och gjort, monterade ner blecken runt nedre burspråket och gjorde rent dem. Vissa satt riktigt rejält återstår att se om jag lyckas få tillbaka dem igen men det är morgondagens problem. I alla fall så konstaterar jag att den gamla fönsterblecksfärgen stående i förrådet inte längre ville vara med i matchen så det blev till att åka bort till färghandeln för att köpa ny. Eftersom färgen är dryg så köpte jag en halv liter och det kommer räcka med råge.

Väl hemma igen är jag redig och ordningsam så jag lägger frigolitskivor som skydd för det lilla "ikea-trädgårdsbordet" som jag tänkt lägga blecken på när jag målar. Lägger så blecken i rad på bordet, öppnar färgburken och tar lite färg på penseln - det är här det går snett ... när jag ställer färgburken på frigolitskivan som ligger på bordet visar det sig att frigoliten går utanför bordskanten. Burken far runt, innehållet hamnar över hela mina ben och burken blir liggande upp och ned på backen. Jag blir inte ens förvånad - det är så typiskt mig så klantigt! Skyndar mig plocka upp burken som nu endast innehåller en liten skvätt färg på botten, känner att benen blir tunga och klibbiga och kan bara konstatera att färgen gått igenom jeansen. Känns bra att baksidan på trädgården ligger mot ett skogsparti och att jag inte har några närliggande grannar åt det hållet då jag nu tar av mig jeansen och stående i mina minimala trosor med svart färg på hela benen och sonens allt för stora sockar på fötterna uppdragna till knäna, modell-sport-tub eller nåt - tyckte de såg ut som bra "jobbarsockar" när jag tog på dem och muttrande tvättar benen med målartvätt, tolv grader ute och snålblåst... tacksam för att ingen såg mig just då...

Det är bara att bita ihop, slänga jeansen i soptunnan, leta upp nya "målarbyxor" och börja om med "projekt måla fönsterbleck". Färgen räckte och kommer att räcka även till övriga fönsterbleck som sagt - dryg färg.

Efter denna tröga start har det gått bättre, fått framsidan + sidan mot dammen på garaget målat, känns trots allt riktigt bra. Igår gjorde jag klart nedre delen på burspråket samt garaget mot ute-sittplatsen och enligt min plan skulle balkonglådorna på balkongen monterats upp idag, det är inte gjort och funderar på om jag ens kan klara det själv utan någon som håller när jag skruvar det var tillräckligt besvärligt att ta ned dem. Får se hur det blir med det dagen är inte slut än... fast ett och annat diskbråck verkar tycka det är nog för idag.. hm blir kanske "innetjänst" resten av dagen, finns lite att göra där med - "hushållerskan" har inte riktigt skött tvätt och städning senaste dagarna.. undrar vad det beror på??

 

Garaget


Kommentarer
Postat av: Donald duck

Målningen ser väldigt bra ut hoppas värmen kommer tillbaka så du kan njuta av glass och en kopp kaffe vid planket.

Hmmm när det gäller färg som rinner ut så poppar bilder i rosa och bagagelucka gärna upp ;-)

2010-05-12 @ 19:16:34
Postat av: Bloggaren

Donald - förtränger rosa bagageluckor så mycket jag kan. Ser fram emot glass & kaffe vid planket - bjuder gärna speciellt ankor är särskilt välkomna ;)

2010-05-12 @ 19:29:55
URL: http://mittilivets.blogg.se/
Postat av: Magda

Gud vad du är energisk! Det blir jättefint, men du slit inte ut dig alldeles. Du får sätta sönerna i arbete helt enkelt! Kram!

2010-05-12 @ 22:14:15
URL: http://magdasblogg.blogg.se/
Postat av: Alexander

Inga söner behöver sättas i jobb här inte :P

2010-05-13 @ 04:50:13
URL: http://alexanderhvass.blogg.se/
Postat av: Bloggaren

Magda - sönerna är strängt upptagna med skolarbete, träning och andra väääldigt viktiga aktiviteter.. jag kallar det "dataspel".. och typ ... "ja - jag ska... sen" och där har vi delade åsikter om vad "sen" betyder.

2010-05-13 @ 13:39:39
URL: http://mittilivets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback